Scorzon Era schreef:adri schreef:Ehmmmm, daar hebben ze wettelijk gezien dus wel iets mee te maken. Lees de EULA maar eens.

Ach, ze hebben inmiddels mijn
SVLA ontvangen.

Daar zullen ze in Redmond vast erg van onder de indruk zijn. Ik heb trouwens geen flauw idee of die SVLA enige rechtsgeldigheid heeft, maar dit staat erin:
The SVLA gives the user the right to modify, debug, and disassemble a software product if the software contains such errors and the vendor refuses to offer a refund or correct the defects
En heb je dus in het geval van Windows geen poot om op te staan.
Scorzon Era schreef:
adri schreef:Ze kunnen doen wat ze willen, het is hun OS en niet van jou.
Ze kunnen doen wat ze willen? Vertel dat de EU nog even.

Ik hoop dat Neelie ze niet zomaar laat gaan, maar dat ze met het huidige beleid heel doodgewoon eigenaar zijn van het OS dat jij op je pc draait, daar wordt door de EU momenteel in ieder geval niet aan getornd.
Overigens hebben de EU-MS perikelen veel meer van doen met concurrentievervalsing (WMP, IE) en -het gebrek aan- open standaarden. En niet met UA strings (was het maar waar dat dat het enige was waar je over kon vallen...).
Scorzon Era schreef:
adri schreef:Als je dat niet bevalt kan ik je wel wat anders aanraden.

Is dit een opzetje naar het banale '
Gebruik Linux.'?

Wat is daar banaal aan?
Volgens mij is er weinig mis met duidelijk maken dat er alternatieven zijn.
Doen we met FF, TB en consorten toch ook.
Het is ook niet zo dat er ook maar iemand gedwongen wordt of zo, dus wat is je punt?
Scorzon Era schreef:
Ik heb ook Ubuntu geïnstalleerd staan...
En dat is helaas geen garantie dat er zaken buiten jou(w wens) om geregeld worden, inclusief dubieuze intenties. Deze manier van werken is niet gereserveerd voor Microsoft.
Nee, Apple doet het ook.

Eén van de Linux distributies waar ik wel eens wat rare dingen van hoor zou Linspire (of hoe dat tegenwoordig ook mag heten) kunnen zijn, die je dingen door je strot duwt (wat volgens mij altijd ongedaan te maken is, het staat in ieder geval in geen enkele verhouding tot wat MS flikt).
Maar Ubuntu?
Vertel!
Ben reuze benieuwd!
Overigens is het ook niet fair om
Ubuntu maar met
Linux te vereenzelvigen.