Netscape 7.2
Netscape 7.2
Netscape heeft zijn browser vandaag geupdate naar 7.2. In feite is het gewoon Mozilla 1.7, met toevoeging van een toolbar, die overigens ook voor Internet Explorer verkrijgbaar is. 7.2 is er voor Windows, Mac OS X en Linux.
-
- Beheerder
Zie ook http://www.mozbrowser.nl/node/view/878 voor meer informatie.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
-
-
Netscape 7.2 niet te rap zwart maken
Mozilla 1.7.2 is inderdaad beter, maar Netscape 7.2 lijkt me niet bepaald onstabiel bij de Composer. Misschien een fout tijdens de installatie?
-
-
- Beheerder
In het startup-menu ? Dan zou die iedere keer samen met Windows worden gestart. Dat lijkt me niet echt wenselijk (of je moet een soort van QuickLaunch bedoelen).Ria schreef:Erg handig vind ik de Profile Manager gewoon in het startup-menu!
Misschien is het tijd voor Firefox om Netscape eens te gaan na-apen?
Wat mij handig lijkt is wanneer in Firefox in het menu een mogelijkheid komt om de profile-manager te starten. Eigenlijk zou dat een basis-optie van Firefox moeten zijn, aangezien het profiel in Firefox nogal belangrijk is. Zo zou je 'on the fly' van profiel moeten kunnen wisselen. Of een bepaald profiel selecteren om te zien wat er zoal in dat profiel zit (en eventueel selectief iets eruit kunnen halen). Nu zijn onderdelen daarvan wel te doen, maar het wordt niet allemaal lekker hapklaar (en duidelijk voor de beginnende gebruiker) aangeboden.
Toch hoop ik dat we met Firefox 1.0 wel van eventuele profiel-problemen af zijn. Want dat vind ik nog altijd moeilijk uit te leggen: het is veel te technisch om iemand te moeten meedelen dat ze maar een nieuw profiel moeten aanmaken. En dat ze dan alles wat erin stond kwijt zijn en feitelijk opnieuw moeten beginnen.
Ja, ik weet dat er zoiets als Mozilla Backup bestaat, maar ook daarmee wil je een beginnend gebruiker niet direct lastig vallen. Op sommige punten mag het gebruik best een 'no-brainer' worden.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
Volgensmij bedoelt Ria gewoon een snelkoppeling in de Firefox map. Zo kun je snel naar je startmenu gaan en je profile manager openen. Zo heb je geen extra snelkoppeling nodig op je desktop en hoef je ook niet iedere keer het hele commando in te tikken.nirwana schreef:In het startup-menu ? Dan zou die iedere keer samen met Windows worden gestart. Dat lijkt me niet echt wenselijk (of je moet een soort van QuickLaunch bedoelen).
-
-
-
hoe kan je nu in ff van profiel wisselen??nirwana schreef:In het startup-menu ? Dan zou die iedere keer samen met Windows worden gestart. Dat lijkt me niet echt wenselijk (of je moet een soort van QuickLaunch bedoelen).Ria schreef:Erg handig vind ik de Profile Manager gewoon in het startup-menu!
Misschien is het tijd voor Firefox om Netscape eens te gaan na-apen?
Wat mij handig lijkt is wanneer in Firefox in het menu een mogelijkheid komt om de profile-manager te starten. Eigenlijk zou dat een basis-optie van Firefox moeten zijn, aangezien het profiel in Firefox nogal belangrijk is. Zo zou je 'on the fly' van profiel moeten kunnen wisselen. Of een bepaald profiel selecteren om te zien wat er zoal in dat profiel zit (en eventueel selectief iets eruit kunnen halen). Nu zijn onderdelen daarvan wel te doen, maar het wordt niet allemaal lekker hapklaar (en duidelijk voor de beginnende gebruiker) aangeboden.
Toch hoop ik dat we met Firefox 1.0 wel van eventuele profiel-problemen af zijn. Want dat vind ik nog altijd moeilijk uit te leggen: het is veel te technisch om iemand te moeten meedelen dat ze maar een nieuw profiel moeten aanmaken. En dat ze dan alles wat erin stond kwijt zijn en feitelijk opnieuw moeten beginnen.
Ja, ik weet dat er zoiets als Mozilla Backup bestaat, maar ook daarmee wil je een beginnend gebruiker niet direct lastig vallen. Op sommige punten mag het gebruik best een 'no-brainer' worden.
-
- Beheerder
1) sluit Firefox afjanssensjannes schreef:hoe kan je nu in ff van profiel wisselen??
2) start Firefox weer met de optie -P
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=1292
De RestartFirefox-extensie kan helaas die -P nog niet meegeven bij het herstarten. Anders zou dat een stuk eenvoudiger zijn.
http://jedbrown.net/1.0/mozilla/extensions/
http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?t=319438
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn