Firewalls die progamma's na een update blokkeren
zonder daarover een (duidelijke) melding te geven vind ik toch wel zo stom...
Waarschijnlijk onder het motto van "houd het simpel en val de gebruiker so min mogelijk lastig met moeilijke vragen", maar er zijn grenzen aan hoe simpel je iets kunt (mag) maken dat per definitie niet zo simpel is.
@ Char18: Omdat er mogelijk nog andere fouten in je profiel(en) geslopen is(zijn), gaan we die volledig verwijderen, maar eerst maak je een backup van de belangrijke zaken in je profiel. Dat kan met
Mozbackup, maar ook met de hand.
Ik zou i.i.g. de bestanden bookmarks.html, key3.db & signons.txt opslaan zodat je die later terug kunt zetten (de laatste 2 bestanden zijn je opgeslagen wachtwoorden, o.a. het wachtwoord voor dit forum).
Mocht je meerdere profielen hebben, let dan even op: je wilt graag je eigen bladwijzers/bookmarks weer terug. Heb je meerdere profielen, dan heb je ook meerdere versies van het bestand bookmarks.html.
De meest recente daarvan (of de grootste) zijn je eigen bookmarks. Je kunt gewoon op het bestand dubbelklikken om te zien wat er in zit.
Wanneer je hebt opgeslagen wat je niet kwijt wilt verwijder je de Firefox profielmap(pen), (terwijl Firefox afgesloten is!).
Vervolgens verwijder je Firefox zelf via Start, Configuratiescherm, Software.
Daarna kun je fIrefox weer installeren. Als dat gebeurt is start je Firefox 1 x op (nu wordt er een nieuw, brandschoon standaardprofiel aangemaakt).
Sluit Firefox nu af en kopieer bladwijzers + wachtwoorden naar de nieuwe profielmap.
Nu kun je Firefox weer gewoon starten, en als je het goed gedaan hebt (lees dit dus rustig en doe het stapsgewijs) dan zou je nu je eigen bladwijzers weer moeten zien.
Je kunt nu weer eigen thema's en extensies installeren.
Mocht dit alles niet helpen, dan ben ik bang dat er iets met windows aan de hand is, maar daar gaan we voorlopig even niet van uit