Duidelijke Tab extensie

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
loW
    unknown unknown

Duidelijke Tab extensie

Bericht door loW »

Ik zoek een duidelijke Tab Maneger die _simpel_ is.
Ik heb net Tab Mix 0.2.1 geprobeert maar die heeft teveel opties waar ik niet voor weet of het handig is, of wat het doet.

Op me vorige pc had ik ook zo 1, maar die was minder ingewikkeld.
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Die vraag is lastig te beantwoorden...
Anderen kunnen voor jou niet bepalen wat jij handig , simpel en nodig vindt. :wink:
Met TabMix heb je in ieder geval een zeer uitgebreide tabbladfunctie-extensie in handen waar je zo ongeveer alles mee kunt regelen.
Weet je van een bepaalde functionaliteit niet precies wat het is of wat het doet? Probeer gewoon uit.
Kom je er niet uit, stel dan hier gewoon je vragen.

Succes.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

Wat zou je op het gebied van tabbladen in de browser verder nog handig vinden ? Firefox biedt standaard al de nodige mogelijkheden en in de volgende versie (1.5) kun je ook de volgorde van tabbladen wijzigen (middels slepen). Wat zou een tab-extensie jou vooral moeten bieden ?

Mozilla Update heeft 4 pagina's met extensies die iets met tabbladen doen.

Dan is er nog Tab Mix Plus op http://tmp.gary.elixant.com/
Maar ik denk dat dat vooral op tabMix lijkt. Overigens vond ik niet dat TabMix teveel opties biedt, maar misschien is het aantal opties inmiddels alweer verder uitgebreid. Ik volg die ontwikkelingen ook niet zo regelmatig.

Dit zijn de belangrijkste tab-extensies:
- Single Window
- Quick Tab Pref Toggle (voor 'single window mode')
- Tab Clicking Options
- Tab Browser Preferences (TBP)

Hopelijk zit daarbij al een extensie die je goed bevalt (net voldoende opties voor jouw toepassing). Zo niet, geef dan even aan wat je voor iets zoekt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
loW
    unknown unknown

Bericht door loW »

Tab Clicking Options was het niet helemaal.
Daar in tegen werkt Single Window op dit moment voor mij voldoende.

Bedankt voor de hulp 8)
loW
    unknown unknown

Bericht door loW »

Ok heb toch een klein probleempje.

Ik heb deze opties:

Afbeelding

Wat ik nu heb als ik een link klik is dat de page opent in een nieuwe tab, alleen blijf ik in de tab waar ik eerst al stond.
Nu moet ik zelf switchen naar de tab met de nieuwe page.

Ik snap niet precies welke functie eruit moet.

Ik kan alles wel testen, maar dan moet ik 5x me pc opstarten dus als iemand het weet dan hoor ik het graag 8)

Ik wil dus als ik op een link klik gelijk naar die site kunnen, en niet dat hij opent en zelf naar de tab moet switchen.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

loW schreef:Ik kan alles wel testen, maar dan moet ik 5x me pc opstarten dus als iemand het weet dan hoor ik het graag
Je hoeft toch niet je PC te herstarten ? Hooguit je browser en zelfs dat zou nog niet nodig hoeven te zijn. Maar dat is dan meer trial-and-error en je kunt het inderdaad beter even vragen.
loW schreef:Ik wil dus als ik op een link klik gelijk naar die site kunnen, en niet dat hij opent en zelf naar de tab moet switchen.
Ik denk dat dat is dat je tabbladen 'op de voorgrond' wilt openen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

In standaard Firefox kun je door met de middelste muisknop (= scrollwiel) op een link te klikken de link in een nieuw tabblad openen. Standaard wordt dat nieuwe tabblad dan op de achtergrond geopend. Dat werkt voor de meeste mensen wel zo prettig: je leest een pagina en daaruit selecteer je wat je interessant vindt. Die worden terwijl je leest dan op de achtergrond geopend en als je uitgelezen bent dan kun je naar een ander tabblad overschakelen.

Maar als je dit anders wilt dan kun je de SHIFT-toets ingedrukt houden. Dan wordt het nieuwe tabblad op de voorgrond geopend. Misschien is er ook wel een optie waarmee je dit de standaard-werking kunt maken, maar daar moet ik dan nog even naar op zoek. Die SHIFT-toets-truc werkt in elk geval ook zonder extensies erbij.
Heeft jouw muis geen middelste knop, dan kun je ook SHIFT+CTRL+linkermuisknop gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

In het Opties-scherm heeft Firefox hiervoor ook zelf een instelling. Die vind je via Extra > Opties en dan onder Geavanceerd. Onder "Navigeren met tabbladen" vind je een optie waarmee je kunt aangeven dat tabbladen standaard op de voorgrond geopend moeten worden. Dus ook daarvoor heb je geen extra extensies nodig.
http://www.mozilla.org/support/firefox/mouse
http://www.mvps.org/dmcritchie/firefox/tabs.htm
Met vriendelijke groet,

Martijn
Gert-Paul
    unknown unknown

Bericht door Gert-Paul »

Als je about:config in de locatiebalk intypt en dan de instelling browser.tabs.showSingleWindowModePrefs verandert naar true krijg je die extra instellingen wel te zien. In testversies van FF 1.5 zijn die instellingen wel standaard te zien in het Tabbladen paneel.