Ik heb de extensie http://www.extensionsmirror.nl/index.ph ... hl=xmirror Xmirror 0.2 geinstalleerd. Deze extensie voegt een uitklapbaar menu toe aan je extensiemanager. Hij heeft de volgende 5 keuzes om naar extensies te zoeken:
www.extensionmirror.nl
www.extensionroom.mozdev.org
www.extensions.geckozone.org/Firefox
www.erweiterungen.de
www.extenzilla.it/forum
ik zou het erg handig vinden om in dit menu ook de site met nederlandstalige extensies toe te voegen. http://www.mozilla-nl.org/projecten/extensies/firefox/
En die Duitse en italiaanse site mogen er wat mij betreft uit verwijderd worden.
Is dit mogelijk???????? Wie kan dit!
xMirror 0.2
-
-
- Beheerder
Hier is-t-ie dan:
www.mozbrowser.nl/downloads/ext/xMirror_0.2-NL.xpi
Wel moest ik de All-in-One-Sidebar-extensie daarvoor uitschakelen. Die opent de ExtensieBeheerder in de sidebar en voegt daar volgens mij ook zelf xMirror-achtige mogelijkheden aan toe. Dus is het wel logisch dat dat niet zo handig samen werkt met xMirror.
www.mozbrowser.nl/downloads/ext/xMirror_0.2-NL.xpi
Wel moest ik de All-in-One-Sidebar-extensie daarvoor uitschakelen. Die opent de ExtensieBeheerder in de sidebar en voegt daar volgens mij ook zelf xMirror-achtige mogelijkheden aan toe. Dus is het wel logisch dat dat niet zo handig samen werkt met xMirror.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
-
- Beheerder
En voor het geval je nu ook All-In-One-Sidebar wilt proberen en het niet prettig vind dat daarin dan geen Mozilla-NL zit heb ik ook een bijgewerkte AIOS.
Nu kun je de xMirror-extensie gerust vervangen door AIOS en word je een nog gelukkiger Firefox-gebruiker. Of misschien vind je de eenvoud van xMirror wel prettig en dan blijf je lekker daarbij.
Oh ja, even aansluitend op het andere onderwerp dat je aanzwengelde. Als je nog een extensie zoekt om te vertalen, dan lijkt AIOS mij een goede kandidaat. Daarin zat namelijk geen Nederlandse vertaling, dus kun je de auteur voorstellen om er een te maken.
Overigens is het altijd goed om vooraf even met de auteur van de extensie te overleggen. Misschien weet hij of er toevallig al iemand anders met een vertaling van de extensie is begonnen. Het zou namelijk jammer zijn als er 2 vertalingen van zouden komen. Nu kun je denken dat de meeste vertalingen via MozBrowser en/of Mozilla-NL worden gecoordineerd, maar daarnaast is iedereen natuurlijk vrij om in een onbewaakte ogenblik een extensie te vertalen en aan te bieden.
Nu kun je de xMirror-extensie gerust vervangen door AIOS en word je een nog gelukkiger Firefox-gebruiker. Of misschien vind je de eenvoud van xMirror wel prettig en dan blijf je lekker daarbij.
Oh ja, even aansluitend op het andere onderwerp dat je aanzwengelde. Als je nog een extensie zoekt om te vertalen, dan lijkt AIOS mij een goede kandidaat. Daarin zat namelijk geen Nederlandse vertaling, dus kun je de auteur voorstellen om er een te maken.
Overigens is het altijd goed om vooraf even met de auteur van de extensie te overleggen. Misschien weet hij of er toevallig al iemand anders met een vertaling van de extensie is begonnen. Het zou namelijk jammer zijn als er 2 vertalingen van zouden komen. Nu kun je denken dat de meeste vertalingen via MozBrowser en/of Mozilla-NL worden gecoordineerd, maar daarnaast is iedereen natuurlijk vrij om in een onbewaakte ogenblik een extensie te vertalen en aan te bieden.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
AIOS vind ik niet zo'n mooie extensie de meeste zaken die erin staan heb ik al op mijn navigatiebalk staan. Alleen die van extensies niet. En die is wel handig. Kan ik die niet via een andere manier aan mijn navigatiebalk toevoegen. Dan hoef ik AIOS niet te installeren.
Vertalen AIOS lijkt me om te beginnen wel wat hoog gegrepen voor mij. Ik begin liever met een simpele extensie dat je zodat je snel resultaat kunt zien. Voor je het weet zit je een hele avond te pielen en dan werkt het niet.
Vertalen AIOS lijkt me om te beginnen wel wat hoog gegrepen voor mij. Ik begin liever met een simpele extensie dat je zodat je snel resultaat kunt zien. Voor je het weet zit je een hele avond te pielen en dan werkt het niet.
-
Ik gebruik de extensie ook, sinds de komst van goofy naar dit forum. Ik ben er erg blij mee en ben het dan ook met nirwana eens dat deze extensie wel een vertaling verdient.nirwana schreef:Oh ja, even aansluitend op het andere onderwerp dat je aanzwengelde. Als je nog een extensie zoekt om te vertalen, dan lijkt AIOS mij een goede kandidaat.
Een tijdje geleden heb ik eens gekeken hoeveel teksten er nou waren om te vertalen en dat viel mee. In de nieuwe versie 0.5 is echter een optievenster toegevoegd en heb ik op meer plekken meer teksten gezien. Ik kan aasgier dus goed begrijpen. Misschien dat ik de komende weken eens af kan maken waar ik aan begonnen ben, hoewel het bijna niets was (een paar zinnetjes).
-
Tada.. http://www.mozilla-nl.org/downloads/ext ... 0.5-nl.xpi
Ik merkte dat het eigenlijk minder werk was dan verwacht en daarom heb ik het gelijk maar eventjes afgemaakt. De pagina op mozilla-nl.org hoop ik ook zo bij te werken.
Ik merkte dat het eigenlijk minder werk was dan verwacht en daarom heb ik het gelijk maar eventjes afgemaakt. De pagina op mozilla-nl.org hoop ik ook zo bij te werken.