Flashblock doet het niet meer.

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
adri
Moderator
    unknown unknown

Flashblock doet het niet meer.

Bericht door adri »

Sinds een paar dagen doet Flashblock het niet meer, d.w.z. net alsof het niet geïnstalleerd is. Flash wordt gewoon getoond, zonder button.
Nieuw profiel aanmaken helpt niet. Ik heb al op Bugzilla gekeken, maar daar is niets te vinden over bugs (in die richting) of eventuele conflicten met andere extensies (anders zou ie het in een nieuw profiel wel moeten doen).
Zijn er meer mensen die dit herkennen?
adri
Moderator
    unknown unknown

Re: Flashblock doet het niet meer.

Bericht door adri »

adri schreef: Zijn er meer mensen die dit herkennen?
Ben ik blijkbaar de enige die dat heeft... :cry:

Iemand een idee waar dat dan aan zou kunnen liggen?
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

Heb je hem toevallig via AutoUpdate bijgewerkt ?
Do NOT use Firefox's autoupdate mechanism to update the Flashblock extension. You should do a full uninstall first following the instructions on our uninstall page. Then do a fresh install from our installation page.
http://flashblock.mozdev.org/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Tjaard
    unknown unknown

Bericht door Tjaard »

Hee, handig, auto update aanzetten voor een extensie waarbij je dat niet moet doen :D (door de developers bedoel ik ;) ) ! Als dit het probleem daadwerkelijk is mail ik het wel even naar één van de developers :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Helaas, dat is het niet (heb er een tijdje geleden inderdaad een hoop gelazer mee gehad).

Net nog eens geprobeerd in een testprofiel, met de nieuwste versie, maar no go.

Krijg na de installatie wel de volgende melding:

Waarschuwing
Flashblock is nu gezilla Firefox.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

adri schreef:Krijg na de installatie wel de volgende melding:
Waarschuwing
Weet je zeker dat dit de letterlijke melding was ? Ik kan er namelijk geen chocola van maken. Je hebt deze FlashBlock wel opnieuw van de FB-website gedownload ?

Ik heb gisteren FlashBlock van die website weer geinstalleerd in een Firefox 1.0+ (Gecko/20050616 Firefox/1.0+). Ik surf naar Macromedia.com en ik zie dat er diverse Flash-animaties worden geblokkeerd. Dus dat lijkt me goed. Overigens is dit een profiel met al diverse extensies erin (17 actieve extensies en nog enkele uitgeschakeld omdat deze niet zouden werken met deze Firefox-versie) en dat werkt zonder problemen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

nirwana schreef:
adri schreef:Krijg na de installatie wel de volgende melding:
Waarschuwing
Weet je zeker dat dit de letterlijke melding was ? Ik kan er namelijk geen chocola van maken. Je hebt deze FlashBlock wel opnieuw van de FB-website gedownload ?
Ja hoor, letterlijk overgenomen. Had er ook al op gegoogled, maar niks gevonden. Ik herinner me wel dat ik die melding in het verleden ook wel eens kreeg na installatie van Flashblock, maar sloeg er toen geen acht op omdat alles functioneerde.
En ja, ik heb hem van deze site gehaald.
nirwana schreef: Ik heb gisteren FlashBlock van die website weer geinstalleerd in een Firefox 1.0+ (Gecko/20050616 Firefox/1.0+). Ik surf naar Macromedia.com en ik zie dat er diverse Flash-animaties worden geblokkeerd. Dus dat lijkt me goed. Overigens is dit een profiel met al diverse extensies erin (17 actieve extensies en nog enkele uitgeschakeld omdat deze niet zouden werken met deze Firefox-versie) en dat werkt zonder problemen.
Tja, bij mij deed ie het ook altijd, tot me van de week opviel dat ik die buttons niet meer zag, terwijl Flash gewoon getoond wordt. :?:
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Ik denk dat ik de vermoedelijke dader gevonden heb: Kerio Personal Firewall.
Dat zou wel eens heel goed kunnen, want ik ben sinds een tijdje overgestapt van ZA op Kerio.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

adri schreef:Ik denk dat ik de vermoedelijke dader gevonden heb: Kerio Personal Firewall.
Dat zou wel eens heel goed kunnen, want ik ben sinds een tijdje overgestapt van ZA op Kerio.
Die zou voor die vage melding zorgen ? Overigens heb ik enige tijd geleden (nadat jij het melde) ook die melding gezien nadat ik FlashBlock geinstalleerd had. Ik kon het toen ook niet echt plaatsen. Overigens gebruik ik nergens een Kerio-vuurmuur. Ik zweer bij Sygate PF.
Met vriendelijke groet,

Martijn
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

nirwana schreef:Die zou voor die vage melding zorgen ?
Niet voor die vage melding, maar voor het niet functioneren van Flashblock.
Known Bugs (Firefox)

* Javascript must be enabled to use flashblock.
* Firefox 1.0.x and Netscape 8.0.x must be restarted twice to install/uninstall flashblock.
* Disabling Flashblock in the Extensions window doesn't work (but you can disable Flashblock through its options window).
* Kerio Personal Firewall rewrites the incoming HTML preventing Flashblock from detecting Flash content
Sygate, zei je? :)
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

adri schreef:Sygate, zei je? :)
Ja, deze. Die doet tenminste z'n werk zonder lastig te vallen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Minimum System Requirements

* Pentium 133 or equivalent
* 32 Mb RAM (128 for Windows 2000 Server)
* 10 Mb free disk space
* At least one network adapter or modem
* TCP/IP protocol installed
* Internet Explorer Version 5.0 or later
Niet voor mij dus... :(
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

adri schreef:
(...)
Als het voor mij goed werkt, dan werkt het ook voor jou (ongeacht wat men op een website vermeldt). Ik zou niet weten waarom een firewall een webbrowser nodig heeft, maar dat terzijde.
Met vriendelijke groet,

Martijn
FFuser
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

nirwana schreef:
adri schreef:
(...)
Als het voor mij goed werkt, dan werkt het ook voor jou (ongeacht wat men op een website vermeldt). Ik zou niet weten waarom een firewall een webbrowser nodig heeft, maar dat terzijde.
Behalve als de persoon geen windows heeft.
En die Firewal zal vermoedelijk IE nodig hebben voor zaken zoals updates etc. Zo zijn er (spijtig genoeg) wel meer programma's
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

FFuser schreef:
nirwana schreef:
adri schreef: Niet voor mij dus... :(
Behalve als de persoon geen windows heeft.
En die Firewal zal vermoedelijk IE nodig hebben voor zaken zoals updates etc. Zo zijn er (spijtig genoeg) wel meer programma's
Wel Windows (98SE), maar geen IE(meer). :wink:

Inderdaad, updates vormen dan toch vaak een probleem, na het verwijderen van IE werkte de update van Norton antivirus ook niet meer (minimumsysteemvereiste IE 5.0) en ZoneAlarm liep ook niet lekker meer.
Jammer en stom ook van die softwarebedrijven, want op die manier loop je klanten mis (terwijl je inderdaad voor dat soort zaken IE helemaal niet nodig hebt, wat niet ook door FF gedaan kan worden).

Heb nu dan Outpost Firewall maar geïnstalleerd, ziet er vooralsnog goed uit (ook in de online scantest -van Sygate- komt ie er goed uit), updaten geen probleem en Flashblock doet het weer! 8)