tab mix: debughulp gevraagd

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Gert-Paul
    unknown unknown

Bericht door Gert-Paul »

adri schreef:
sc00zy schreef: Ga naar Extra > Opties > Webfuncties > Afbeeldingen laden > Alleen voor de oorspronkelijke website uitvinken.
Dat had ik al gedaan, helpt niet.
Start Firefox eens in Safe Mode op (de snelkoppeling vind je in de Firefox map van je profiel). Is het probleem dan opgelost?
Zo niet, maak dan eens een nieuw profiel aan en kijk of het dan over is. Als het zelfs dan nog niet werkt moet je ook eens naar de instellingen van je firewall ed. programma's kijken.
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Heb zojuist FF in safe mode opgestart en het helpt niks.
Gisteren een nieuw profiel aangemaakt, ook niks.

Voor alle duidelijkheid: ik zie alleen de signature en de screenshots van Scoozy niet. Van de anderen wel.

Ik zal eens in de instellingen van m'n firewall kijken (Zone Alarm), misschien dat er ergens staat: intercept all pictures from Scoozy.
Je weet maar nooit. :D

Inmiddels nagekeken, niks verdachts gevonden.
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Er is goed nieuws en slecht nieuws.

Het goede nieuws is dat ik de signature en screenshots van Scoozy weer zie!

Het slechte nieuws is dat sinds gisteren mijn standaardprofiel (default + wat aanpassingen en een stuk of tien extensies) aan gort is. De knoppen in de werkbalken doen het niet meer en de pagina blijft wit, kan ook geen enkele site zien, terwijl -als je dan afsluit- wel het bericht krijgt dat er een x-aantal tabbladen gesloten gaan worden (?).

Alle extensies en de bladwijzers zijn weg tesamen met de RSS-feed van dit forum. Vreemd genoeg ook de favorietenlijst in mijn RealPlayer. En misschien nog wel meer waar ik nu nog geen zicht op heb...

Daarom maar begonnen met een schone lei en via dit profiel (default) moet ik weer van voor af aan beginnen, het restoren van het oude profiel naar een gisteren nieuw aangemaakt profiel leverde nl. tot twee keer toe dezelfde problemen op.

Of is er een ander mogelijkheid?

Desnoods deïnstalleer ik FF volledig en begin weer helemaal opnieuw. Begonnen met FF 1, daarna 1.01 en 1.02 er 'overheen gezet'. Schijnt toch niet goed te zijn. :oops:
Op die manier worden eventuele problemen die daardoor veroorzaakt worden wel ontlopen, lijkt me.

Tips en adviezen, graag!
Gert-Paul
    unknown unknown

Bericht door Gert-Paul »

We dwalen lekker van het oorspronkelijke probleem af, maar een nieuw topic heeft nu ook geen zin meer..

Wat importeer je eigenlijk precies uit je oude profiel? Je extensies en alle bestanden zou ik zeker niet meer gebruiken, terwijl je bladwijzer ed wel kunt hergebruiken. Ga daarvoor naar de locatie van je profiel en kopieer de bestanden bookmarks.html (voor bladwijzers), fhostperm.1 (voor rechten van cookies, popups etc.), cookies.txt (voor je cookies), signons.txt (voor je wachtwoorden), cert8.db, key3.db en secmod.db voor certificaten (secmod.db is voor het versleutelen van je wachtwoorden) en tenslotte user.js en prefs.js voor je instellingen. Als je dus al die bestanden van je oude naar je nieuw profiel kopieert moet het goed gaan. Je kunt ook proberen MozBackup te gebruiken en iig Extensies en Thema's niet mee te nemen. Deze heb je meestal zo weer geïnstalleerd en je instellingen blijven behouden via MozBackup. (als dat geselecteerd is)

Ik verwacht dat er met het installeren van extensies wat problemen zijn opgetreden, want ik heb wel suggesvol kunnen updaten.
adri
Moderator
    unknown unknown

Bericht door adri »

Bedankt, had de bestanden wel mee geïmporteerd.
Daar zat dus een fout in, getuige het feit dat ik die signature nu wel zie.
Toch vermoed ik dat een combinatie van bepaalde extensies wel een rol speelt in de crash van m'n profiel (Adblock, R.I.P. en Nuke Anything tesamen is wellicht teveel van het goede?).
Het werkt nu allemaal weer, dus nogmaals bedankt.

Ja, de volgende keer maak ik een nieuwe topic aan. :oops:
Was er aanvankelijk van overtuigd dat het met de juist daarvoor geïnstaleerde Tab Mix te maken had.
Niet dus. Want die heb ik er nu -sinds gisterenavond- ook weer op zitten.
Zonder problemen.