Gisteren heb ik de Mozilla Calendar extensie voor Thunderbird geinstalleerd. Ging goed.
Vandaag echter is TB niet meer te starten. Het begon eerst met toepassing fouten, maar na een paar maal opnieuw starten (ook reboot van de PC) blijft TH hangen na de melding "Building summary file for inbox" en "Receiving # of # "
Ik heb inmiddels een nieuwe installer van TB 1.0 gedownload en geinstalleerd, maar geen verbetering.
Ik werk met XP-home.
wie- o-wie heeft de oplossing.
Thunderbird wil niet meer starten
-
Re: Thunderbird wil niet meer starten
TB werkt met profielen om je mails en instellingen op te slaan. Een nieuwe installatie zal dus niets veranderen aan je instellingen.Harry schreef:Ik heb inmiddels een nieuwe installer van TB 1.0 gedownload en geinstalleerd, maar geen verbetering.
Het lijkt me of er iets mis is met je 'samenvatting' van je inbox. TB maakt van een lijst van mails een soort samenvatting zodat het sneller geladen en doorzocht kan worden.
Zoek je profiel op en ga naar de map met je mails.
Daar zie je meerdere bestanden staan. De grootste bestanden bevatten je mails zelf (geen bestandsextensie). De kleinere bestanden hebben de extensie .msf en zijn de 'samenvattingen'. Verwijder al de .msf-bestanden in die map (ook in de submappen).
Als je TB herstart, zal hij die samenvatting opnieuw samenstellen en is je probleem (hopelijk) opgelost.
Zorg vooraf voor goede backups (met MozBackup bijvoorbeeld), zodat je nog kan herstellen als er iets mis moest gaan.
Thunderbird wil niet meer starten
Dank voor het advies. Ik ga het vanavond proberen
Ik heb een x-aantal mail accounts en derhalve ook een x-aantal mappen met msf files. Is het de bedoeling dat die ALLLEMAAL worden weggegooid, of alleen van de Inbox?
Ik heb een x-aantal mail accounts en derhalve ook een x-aantal mappen met msf files. Is het de bedoeling dat die ALLLEMAAL worden weggegooid, of alleen van de Inbox?
-
Re: Thunderbird wil niet meer starten
Probeer het eerst eens met enkel de .msf van de inbox. Start daarna TB. Als het dan werkt, dan hoef je de rest natuurlijk niet te doen. Indien niet, doe dan alle .msf's weg.Harry schreef:Ik heb een x-aantal mail accounts en derhalve ook een x-aantal mappen met msf files. Is het de bedoeling dat die ALLLEMAAL worden weggegooid, of alleen van de Inbox?
De kans is groot dat de fout enkel in de .msf van de inbox, maar het kan evengoed iets anders zijn.
Nogmaals: zorg voor een goede backup!