Waarom wordt Seamonkey zo weinig gebruikt?
-
Waarom wordt Seamonkey zo weinig gebruikt?
Als ik op de fora kijk van FF en TB zie ik honderden topics. SM blijft hierbij behoorlijk achter en wordt blijkbaar een stuk minder gebruikt? Waarom? Ik heb SM nu een week in gebruik en bevalt me erg goed.
-
- Beheerder
De ontwikkeling van Firefox en Thunderbird gaat sneller dan die van Seamonkey. Daardoor zijn FF en TB inmiddels populairder geworden. Maar als je niet om de zoveel tijd extra nieuwe mogelijkheden nodig hebt en tevreden bent met wat Seamonkey nu biedt (en daaronder zitten ook weer mogelijkheden die eerder alleen in FF en TB te vinden waren) dan kun je daar ongetwijfeld prima mee leven.
Ook is er een verschil tussen wat mensen nodig hebben. Zelf wil ik graag voor elke taak een goed programma hebben. Als ik mijn mail wil lezen, dan start ik Thunderbird op en als ik wil websurfen dan start ik Firefox. Maar jij zult zeggen: ik kies gewoon voor Seamonkey en daarmee kan ik in 1 keer alles doen. En gelijk heb je
Ook is er een verschil tussen wat mensen nodig hebben. Zelf wil ik graag voor elke taak een goed programma hebben. Als ik mijn mail wil lezen, dan start ik Thunderbird op en als ik wil websurfen dan start ik Firefox. Maar jij zult zeggen: ik kies gewoon voor Seamonkey en daarmee kan ik in 1 keer alles doen. En gelijk heb je

Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
-
Na het opsplitsen van de Mozilla Suite in losse pakketten Firefox, Thunderbird, NVU en chatzilla werd de ontwikkeling van de Suite gestopt. Gelukkig zijn er een aantal mensen geweest die het Seamonkey project opgestart hebben en sinds kort is er dus een stabiele 1.x versie.
In Nederland was het nog even wachten op de Nederlandse versie die deze week uitgekomen is. Wellicht dat er nu meer mensen Seamonkey gaan gebruiken, het wordt echter niet zo gehyped als Firefox en Thunderbird.
Zelf heb ik altijd mail en browser open staan, dus mij bevalt het prima.
In Nederland was het nog even wachten op de Nederlandse versie die deze week uitgekomen is. Wellicht dat er nu meer mensen Seamonkey gaan gebruiken, het wordt echter niet zo gehyped als Firefox en Thunderbird.
-
Dus begrijp ik het goed dat Seamonkey de opvolger is van Mozilla Suite 1.7.13?moZes schreef:Na het opsplitsen van de Mozilla Suite in losse pakketten Firefox, Thunderbird, NVU en chatzilla werd de ontwikkeling van de Suite gestopt. Gelukkig zijn er een aantal mensen geweest die het Seamonkey project opgestart hebben en sinds kort is er dus een stabiele 1.x versie.
Seamonkey is alleen nog in het engels...
..::SEE YOU SOON (cysoon)::..
cysoon @ blog
Jezus is Heer @ blog
cysoon @ hyves
cysoon @ del.icio.us
cysoon @ blog
Jezus is Heer @ blog
cysoon @ hyves
cysoon @ del.icio.us
-
Klopt.cysoon schreef:Dus begrijp ik het goed dat Seamonkey de opvolger is van Mozilla Suite 1.7.13?
Seamonkey is alleen nog in het engels...
Er is nog geen officiële NL release, maar je kunt al wel een Nederlands taalpakket installeren. Zie hiervoor http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... 5&start=30
-
Niet helemaal waar natuurlijknirwana schreef:De ontwikkeling van Firefox en Thunderbird gaat sneller dan die van Seamonkey. Daardoor zijn FF en TB inmiddels populairder geworden. Maar als je niet om de zoveel tijd extra nieuwe mogelijkheden nodig hebt en tevreden bent met wat Seamonkey nu biedt (en daaronder zitten ook weer mogelijkheden die eerder alleen in FF en TB te vinden waren) dan kun je daar ongetwijfeld prima mee leven.

Momenteel gebruikt SeaMonkey 1.1 zelfs een nieuwere gecko engine dan Firefox 2.0.0.1 (rv:1.8.1.2pre resp. rv:1.8.1.1), maar goed.
Er zijn een aantal dingen die wel in SeaMonkey zitten of net even anders werken dan in Fx of Tb en andersom. Over het algemeen gebruiken ze dezelfde Gecko engine. En het is maar net wanneer ze een officiële release doen welke versie van die engine er in zit.
Doordat Mozilla de organisatie achter Fx en Tb is, zal overigens SeaMonkey over het algemeen er net achter aan lopen of er tussenin zitten, aangezien dit door vrijwilligers ontwikkeld wordt.
Waarom zo weinig SM dan? Geschiedenis, promotie, gebrek aan kennis, onwetendheid, gemak, lange tijd geen NL versie van beschikbaar, etc.
Ikzelf wil ook gewoon m'n mail en browser in 1 hebben

using: SeaMonkey 2.13