Moz 1.6/linux extreeeeeem traag

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Jack
    unknown unknown

Moz 1.6/linux extreeeeeem traag

Bericht door Jack »

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar Moz 1.6 start heel erg traag op. Ik ga weer terug naar 1.5 want ik ga echt geen 3 minuten wachten iedere keer. Moz 1.5 start in 10 sec, en dat kan ik nog wel uithouden. Wat een drama is het nu.
Ik zie tussen start en het beginscherm ook helemaal geen activiteit.
Ik heb de Suse 8.2 rpm gedownload. Wat zou er aan de hand kunnen zijn, en hoe kan ik het verbeteren?
Irmen
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Irmen »

Is de CPU belast tijdens het opstarten? Zo niet; dan is je computer waarschijnlijk op het netwerk aan het wachten.
Ik weet niet wat het zou zijn dat Mozilla tijdens het opstarten contact zoekt met een server op het internet, maar als dit zo is en je DNS staat niet goed dan wacht ie tot er een timeout optreedt. Controleer even je netwerk / DNS settings...
Als dat ok is, zou ik het op dit moment niet weten wat er aan de hand is.

Ik wil Moz 1.6 wel even installeren onder Linux om zelf te kijken (gebruik op dit moment Firebird).... ?

edit: heb Moz 1.6 geinstalleerd en merk niets vreemds. Start in 5 seconden op mijn oude celeron 500mhz. (Mandrake 9.2, mozilla installer tarball van de mozilla ftp server). Dus... ik weet niet wat er aan de hand is met jouw machine?
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Jack
    unknown unknown

Bericht door Jack »

Bedankt dat je er even naar keek. Ik draai nu weer 1.5 en dat start wel -ehm redelijk- snel op (ongeveer 10 keer zo snel als 1.6). Ik heb geen enkele setting veranderd, dus het lijkt me echt een mozilla probleem. Overigens heb ik er niets over gevonden op het
net.
Ik zag trouwens weinig verschil met 1.5, en dat werkt ook prima. Misschien moet ik binnenkort, zodra de nieuwere versies uitkomen, maar eens gaan overstappen op Firebird en Thunderbird. Hou ik bij die 2 gewoon mijn mozilla bookmarks en mails?
Irmen
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Irmen »

Jack, je zou eens kunnen proberen een andere Mozilla package te installeren. Dus de Suse RPM er weer af, een een 'officiele' build van ftp.mozilla.org erop.

Als je overgaat naar Firebird + Thunderbird moet je wel prutsen om je bookmarks, adresboek en mails over te zetten: ze gebruiken eigen, onafhankelijke profielen. Volgens mij zijn hier wel handleidingen te vinden over hoe hier te werk te gaan.
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

Irmen schreef:Als je overgaat naar Firebird + Thunderbird moet je wel prutsen om je bookmarks, adresboek en mails over te zetten: ze gebruiken eigen, onafhankelijke profielen. Volgens mij zijn hier wel handleidingen te vinden over hoe hier te werk te gaan.
Ik zou zeggen dat Mozilla Backup hier vast wel iets leuks van kan maken. Zie http://backup.jasnapaka.com/
Of zie ik dan iets over het hoofd ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu