Afbeeldingen worden niet geladen

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Wouter1974
    unknown unknown

Afbeeldingen worden niet geladen

Bericht door Wouter1974 »

hoi iedereen,

Ik draai Mozilla 1.7 NL en ik heb het volgende probleem.

Als ik op www.garantiemakelaars.nl woningen zoek, en eentje aanklik dan komt de tekst van het huis erbij maar geen fotos... Op internet explorer komen ze direct. Het zijn meestal verschillende fotos van een huis, slaapkamers, keuken , tuin en je kan met pijltjes (in IE) door de fotos scrollen. Bij Mozilla gebeurt dat niet.

Doe ik iets verkeerd ?

Ik heb afbeeldingen van deze stek laden aangevinkt.

Graag hulp...
sc00zy
    unknown unknown

Bericht door sc00zy »

Het heeft niks met afbeeldingen te maken deze keer...
maar wel met een verkeerd script in een Flashfilmpje...

Hier kun je in feite niks aan doen... alleen de webmaster even van deze fout op de hoogte stellen.
Irmen
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Irmen »

De site zit fout in elkaar, ze gebruiken flash om de plaatjes te tonen, maar op een foute manier. Daardoor blijft het ook bij mij mooi wit...
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

Wouter,

Het probleem ligt niet aan jouw browser of een instelling ervan. Deze foto wordt namelijk weer met Macromedia Flash getoond. Daar is op zich niets mis mee (daar zal men vast wel een goede reden voor hebben), maar in de embed-tag staan net iets andere gegevens dan in de object-tag voor Internet Explorer:
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shoc ... on=6,0,0,0" id="flash/photoshow" align="" height="200" width="300">
<param name="movie" value="flash/photoshow.swf?745586">
<param name="quality" value="high">
<param name="bgcolor" value="#FFFFFF">
<embed src="photoshow.swf?745586" quality="high" bgcolor="#FFFFFF" name="photoshow" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" align="" height="200" width="300">
</object>
Internet Explorer gebruikt de object-tag en daarin wordt verwezen naar flash/photoshow.swf?745586
Mozilla gebruikt volgens mij de embed-tag als deze aanwezig is en daarin staat alleen photoshow.swf?745586 . Het is een subtiel verschil, maar bepaalt waarschijnlijk wel waarom het ongetwijfeld in IE werkt en net niet met een Mozilla-browser.

Je kunt de makers van de website dus vragen om dat even aan te passen. Waarschijnlijk hoeft er alleen flash/ voor te worden geplaatst in de embed-tag.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
wouter1974
    unknown unknown

planet

Bericht door wouter1974 »

Als je naar de site van planet.nl gaat, heb ik dat ook soms. Soms ook niet.

Dan draaien er circeltjes rond waar normaal afbeeldingen moeten komen, en het blijkt toch veel dat die niet komen, en soms dan weer wel?

Ook met flash ding te maken?

Toch erg jammer dat ik zo ontzettend veel op Internet Explorer moet teruggrijpen :(
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

Om aan te tonen dat het wel met Firefox en Flash werkt, heb ik hier het directe adres van de foto opgezocht:
http://www.garantiemakelaar.nl/gmn/dyna ... swf?745586
Dan weet je dus dat het niet aan jouw browser ligt, maar aan dat ene woord wat mist in die website.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Re: planet

Bericht door nirwana »

wouter1974 schreef:Toch erg jammer dat ik zo ontzettend veel op Internet Explorer moet teruggrijpen
Mijn ervaringen zijn anders, maar ik kom dan ook niet zo vaak op Planet.nl of bij de Garantiemakelaar. Al is die site van de garantiemakelaar wel erg eenvoudig te fixen, dus daar kun je snel een mailtje aan wagen en dan is die site waarschijnlijk wel weer goed (in plaats van af en toe een beetje zoals bij Planet schijnbaar het geval kan zijn).
Met vriendelijke groet,

Martijn
wouter1974
    unknown unknown

Welke sites ik wil bezoeken hoort geen rol te spelen bij het functioneren van die site.
Alle sites werken onder Explorer, niet alle sites werken onder Mozilla. Dat is nu eenmaal een gegeven, en zolang niet alle sites onder Mozilla werken, zal Explorer als een soort van redmiddel functioneren bij mij. Ik heb nu eenmaal weinig tot geen technische kennis van computers, kan hooguit links en rechts wat vragen stellen, maar meestal zijn de antwoorden van dergelijk technisch niveau dat ik het in Keulen hoor donderen.

Mozilla is een goede browser en een aardig alternatief, maar ik kan het vanwege de fouten in sites, nog niet stand alone gebruiken. En ik denk dat het nog een hele tijd gaat duren voor alle websites Mozilla geschikt zullen zijn.

groet

Wouter
ByteWarrior
    unknown unknown

Bericht door ByteWarrior »

wouter1974 schreef:Mozilla is een goede browser en een aardig alternatief, maar ik kan het vanwege de fouten in sites, nog niet stand alone gebruiken. En ik denk dat het nog een hele tijd gaat duren voor alle websites Mozilla geschikt zullen zijn.
Volledig akkoord, maar veel hangt ook af van je surfstijl. Ik kom nooit websites tegen die niet werken. Ik ben wel iemand die veel websites bezoekt rond software, hardware etc. en die zijn meestal in orde.

Als je echter websites bezoekt van bedrijven die nog nooit van Internet gehoord hebben, dan loop je de problemen tegemoet. Je krijgt dan de ene na de andere niet-werkende website.

Jij haalt er nu ééntje uit die niet werkt, maar laten we ook de tienduizenden anderen die wel werken niet vergeten. ;-)
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

wouter1974 schreef:Welke sites ik wil bezoeken hoort geen rol te spelen bij het functioneren van die site.
Natuurlijk ben jij degene die bepaalt welke sites je bezoekt. En het zou prettig zijn wanneer deze sites het gewoon doen in de browser van jouw keuze. Gelukkig zijn er initiatieven zoals de ProMozilla Blacklist om website bewust te maken van dingen die niet goed werken.
http://www.promozilla.nl/blacklist
Met vriendelijke groet,

Martijn
wouter1974
    unknown unknown

werkt planet.nl bij jullie wel?

ik krijg de bovenste helft niets, behalve zo een raar ding van Quicktime maar geen beeld.

En ik dacht toch dat planet een goede site is, maar toch kan ik hem niet bezien. Ik heb printscreen gemaakt maar kan hem hier niet op zetten, anders kon ik het laten zien wat ik bedoel
sc00zy
    unknown unknown

Bericht door sc00zy »

wouter1974 schreef:werkt planet.nl bij jullie wel?

ik krijg de bovenste helft niets, behalve zo een raar ding van Quicktime maar geen beeld.

En ik dacht toch dat planet een goede site is, maar toch kan ik hem niet bezien. Ik heb printscreen gemaakt maar kan hem hier niet op zetten, anders kon ik het laten zien wat ik bedoel
Werkt prima hier... denk dan ook dat het Quicktime-gebeuren het euvel is...
Quicktime Alternative gebruik ik hier... http://www.tweakers.net/meuktracker/7285 een echte aanrader naast Real Alternative http://www.tweakers.net/meuktracker/7284

Op die manier kun je prima Real en Quicktime afspelen zonder de originele software die erbij hoort :D
wouter1974
    unknown unknown

word er helemaal gek van

Ik heb quicktime gedeinstalleerd, en nu loopt mozilla vast
hmm had ik dus beter niet gedaan :(
vermoeiend hoor
sc00zy
    unknown unknown

Re: word er helemaal gek van

Bericht door sc00zy »

wouter1974 schreef:Ik heb quicktime gedeinstalleerd, en nu loopt mozilla vast
hmm had ik dus beter niet gedaan :(
vermoeiend hoor
Heb je je computer al opnieuw opgestart? Dat kan soms wonderen verrichten ;)
Volgens mij horen een Quicktime installatie en die van Mozilla los van elkaar te staan...
Wouter1974
    unknown unknown

Bericht door Wouter1974 »

Heb die twee links van jouw gedownload en geinstalleerd maar planet blijft het niet doen :(