Afbeeldingen worden niet geladen
Afbeeldingen worden niet geladen
hoi iedereen,
Ik draai Mozilla 1.7 NL en ik heb het volgende probleem.
Als ik op www.garantiemakelaars.nl woningen zoek, en eentje aanklik dan komt de tekst van het huis erbij maar geen fotos... Op internet explorer komen ze direct. Het zijn meestal verschillende fotos van een huis, slaapkamers, keuken , tuin en je kan met pijltjes (in IE) door de fotos scrollen. Bij Mozilla gebeurt dat niet.
Doe ik iets verkeerd ?
Ik heb afbeeldingen van deze stek laden aangevinkt.
Graag hulp...
Ik draai Mozilla 1.7 NL en ik heb het volgende probleem.
Als ik op www.garantiemakelaars.nl woningen zoek, en eentje aanklik dan komt de tekst van het huis erbij maar geen fotos... Op internet explorer komen ze direct. Het zijn meestal verschillende fotos van een huis, slaapkamers, keuken , tuin en je kan met pijltjes (in IE) door de fotos scrollen. Bij Mozilla gebeurt dat niet.
Doe ik iets verkeerd ?
Ik heb afbeeldingen van deze stek laden aangevinkt.
Graag hulp...
-
- Beheerder
Wouter,
Het probleem ligt niet aan jouw browser of een instelling ervan. Deze foto wordt namelijk weer met Macromedia Flash getoond. Daar is op zich niets mis mee (daar zal men vast wel een goede reden voor hebben), maar in de embed-tag staan net iets andere gegevens dan in de object-tag voor Internet Explorer:
Mozilla gebruikt volgens mij de embed-tag als deze aanwezig is en daarin staat alleen photoshow.swf?745586 . Het is een subtiel verschil, maar bepaalt waarschijnlijk wel waarom het ongetwijfeld in IE werkt en net niet met een Mozilla-browser.
Je kunt de makers van de website dus vragen om dat even aan te passen. Waarschijnlijk hoeft er alleen flash/ voor te worden geplaatst in de embed-tag.
Het probleem ligt niet aan jouw browser of een instelling ervan. Deze foto wordt namelijk weer met Macromedia Flash getoond. Daar is op zich niets mis mee (daar zal men vast wel een goede reden voor hebben), maar in de embed-tag staan net iets andere gegevens dan in de object-tag voor Internet Explorer:
Internet Explorer gebruikt de object-tag en daarin wordt verwezen naar flash/photoshow.swf?745586<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shoc ... on=6,0,0,0" id="flash/photoshow" align="" height="200" width="300">
<param name="movie" value="flash/photoshow.swf?745586">
<param name="quality" value="high">
<param name="bgcolor" value="#FFFFFF">
<embed src="photoshow.swf?745586" quality="high" bgcolor="#FFFFFF" name="photoshow" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" align="" height="200" width="300">
</object>
Mozilla gebruikt volgens mij de embed-tag als deze aanwezig is en daarin staat alleen photoshow.swf?745586 . Het is een subtiel verschil, maar bepaalt waarschijnlijk wel waarom het ongetwijfeld in IE werkt en net niet met een Mozilla-browser.
Je kunt de makers van de website dus vragen om dat even aan te passen. Waarschijnlijk hoeft er alleen flash/ voor te worden geplaatst in de embed-tag.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
planet
Als je naar de site van planet.nl gaat, heb ik dat ook soms. Soms ook niet.
Dan draaien er circeltjes rond waar normaal afbeeldingen moeten komen, en het blijkt toch veel dat die niet komen, en soms dan weer wel?
Ook met flash ding te maken?
Toch erg jammer dat ik zo ontzettend veel op Internet Explorer moet teruggrijpen
Dan draaien er circeltjes rond waar normaal afbeeldingen moeten komen, en het blijkt toch veel dat die niet komen, en soms dan weer wel?
Ook met flash ding te maken?
Toch erg jammer dat ik zo ontzettend veel op Internet Explorer moet teruggrijpen

-
- Beheerder
Om aan te tonen dat het wel met Firefox en Flash werkt, heb ik hier het directe adres van de foto opgezocht:
http://www.garantiemakelaar.nl/gmn/dyna ... swf?745586
Dan weet je dus dat het niet aan jouw browser ligt, maar aan dat ene woord wat mist in die website.
http://www.garantiemakelaar.nl/gmn/dyna ... swf?745586
Dan weet je dus dat het niet aan jouw browser ligt, maar aan dat ene woord wat mist in die website.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
- Beheerder
Re: planet
Mijn ervaringen zijn anders, maar ik kom dan ook niet zo vaak op Planet.nl of bij de Garantiemakelaar. Al is die site van de garantiemakelaar wel erg eenvoudig te fixen, dus daar kun je snel een mailtje aan wagen en dan is die site waarschijnlijk wel weer goed (in plaats van af en toe een beetje zoals bij Planet schijnbaar het geval kan zijn).wouter1974 schreef:Toch erg jammer dat ik zo ontzettend veel op Internet Explorer moet teruggrijpen
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
Welke sites ik wil bezoeken hoort geen rol te spelen bij het functioneren van die site.
Alle sites werken onder Explorer, niet alle sites werken onder Mozilla. Dat is nu eenmaal een gegeven, en zolang niet alle sites onder Mozilla werken, zal Explorer als een soort van redmiddel functioneren bij mij. Ik heb nu eenmaal weinig tot geen technische kennis van computers, kan hooguit links en rechts wat vragen stellen, maar meestal zijn de antwoorden van dergelijk technisch niveau dat ik het in Keulen hoor donderen.
Mozilla is een goede browser en een aardig alternatief, maar ik kan het vanwege de fouten in sites, nog niet stand alone gebruiken. En ik denk dat het nog een hele tijd gaat duren voor alle websites Mozilla geschikt zullen zijn.
groet
Wouter
Alle sites werken onder Explorer, niet alle sites werken onder Mozilla. Dat is nu eenmaal een gegeven, en zolang niet alle sites onder Mozilla werken, zal Explorer als een soort van redmiddel functioneren bij mij. Ik heb nu eenmaal weinig tot geen technische kennis van computers, kan hooguit links en rechts wat vragen stellen, maar meestal zijn de antwoorden van dergelijk technisch niveau dat ik het in Keulen hoor donderen.
Mozilla is een goede browser en een aardig alternatief, maar ik kan het vanwege de fouten in sites, nog niet stand alone gebruiken. En ik denk dat het nog een hele tijd gaat duren voor alle websites Mozilla geschikt zullen zijn.
groet
Wouter
-
Volledig akkoord, maar veel hangt ook af van je surfstijl. Ik kom nooit websites tegen die niet werken. Ik ben wel iemand die veel websites bezoekt rond software, hardware etc. en die zijn meestal in orde.wouter1974 schreef:Mozilla is een goede browser en een aardig alternatief, maar ik kan het vanwege de fouten in sites, nog niet stand alone gebruiken. En ik denk dat het nog een hele tijd gaat duren voor alle websites Mozilla geschikt zullen zijn.
Als je echter websites bezoekt van bedrijven die nog nooit van Internet gehoord hebben, dan loop je de problemen tegemoet. Je krijgt dan de ene na de andere niet-werkende website.
Jij haalt er nu ééntje uit die niet werkt, maar laten we ook de tienduizenden anderen die wel werken niet vergeten.

-
- Beheerder
Natuurlijk ben jij degene die bepaalt welke sites je bezoekt. En het zou prettig zijn wanneer deze sites het gewoon doen in de browser van jouw keuze. Gelukkig zijn er initiatieven zoals de ProMozilla Blacklist om website bewust te maken van dingen die niet goed werken.wouter1974 schreef:Welke sites ik wil bezoeken hoort geen rol te spelen bij het functioneren van die site.
http://www.promozilla.nl/blacklist
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
werkt planet.nl bij jullie wel?
ik krijg de bovenste helft niets, behalve zo een raar ding van Quicktime maar geen beeld.
En ik dacht toch dat planet een goede site is, maar toch kan ik hem niet bezien. Ik heb printscreen gemaakt maar kan hem hier niet op zetten, anders kon ik het laten zien wat ik bedoel
ik krijg de bovenste helft niets, behalve zo een raar ding van Quicktime maar geen beeld.
En ik dacht toch dat planet een goede site is, maar toch kan ik hem niet bezien. Ik heb printscreen gemaakt maar kan hem hier niet op zetten, anders kon ik het laten zien wat ik bedoel
-
Werkt prima hier... denk dan ook dat het Quicktime-gebeuren het euvel is...wouter1974 schreef:werkt planet.nl bij jullie wel?
Quicktime Alternative gebruik ik hier... http://www.tweakers.net/meuktracker/7285 een echte aanrader naast Real Alternative http://www.tweakers.net/meuktracker/7284
Op die manier kun je prima Real en Quicktime afspelen zonder de originele software die erbij hoort

word er helemaal gek van
Ik heb quicktime gedeinstalleerd, en nu loopt mozilla vast
hmm had ik dus beter niet gedaan
vermoeiend hoor

vermoeiend hoor
-
Re: word er helemaal gek van
Heb je je computer al opnieuw opgestart? Dat kan soms wonderen verrichtenwouter1974 schreef:Ik heb quicktime gedeinstalleerd, en nu loopt mozilla vast
vermoeiend hoor

Volgens mij horen een Quicktime installatie en die van Mozilla los van elkaar te staan...