Vanochtend kwam ik op het forum en trof daar de volgende ravage aan:
- 19 berichten van een spammer
- veel reacties daarop op het forum
- een PM-box vol over spamberichten
Omdat het er zoveel waren heb ik besloten om de DeleteUser-mod op ons forum te installeren. Daarmee kan ik veel eenvoudiger een gebruiker verwijderen. Daarin zat alleen nog niet de functionaliteit om ook alle berichten van de betreffende gebruiker te verwijderen, maar dat was eenvoudig toe te voegen. Daarmee kan ik in elk geval snel een ongewenste gebruiker van het forum verwijderen. Ik moet dan alleen ook nog aan het script toevoegen dat de gebruiker direct aan de block-lijsten wordt toegevoegd

Maar daarmee verwijder ik alleen de berichten van de spammer zelf en niet de berichten die andere forumgebruikers daar weer als reactie op hebben gegeven. Zo kan het nu voor komen dat de berichten van de spammer van het forum verwijderd zijn, maar dat de reacties daarop er nog wel staan. Mocht dat nu het geval zijn, meld dat dan even zodat ik die berichten ook kan verwijderen.
Voor de toekomst wil ik dan ook met klem verzoeken om niet op het forum op spamberichten te reageren en ze enkel aan mij via PM door te geven.
Alvast bedankt,
Martijn