Dorus schreef:Ik zie dat er nog steeds geen doorstreep tag is. Je weet wel, die met s, /s.
Inderdaad, die mis ik ook.
Nee, wat ik wel mis, is automatisch gegenereerde 'specs' onderaan ieders bericht, zoals bij de MozillaZine fora (met info over welke versie firefox, OS, e.d.).
nirwana schreef:Inmiddels wel: doorgestreepte tekst
Leuk, bedankt, die miste ik al tijden (vooral tijdens edits )
Scorzon Era schreef:Nee, wat ik wel mis, is automatisch gegenereerde 'specs' onderaan ieders bericht, zoals bij de MozillaZine fora (met info over welke versie firefox, OS, e.d.).
Dat zou ook erg handig zijn, oa. de user agent string zou hier in het firefox support gedeelte handig zijn. Hoe zeg je dat ook al weer? +1 voor dit idee
Scorzon Era schreef:Nee, wat ik wel mis, is automatisch gegenereerde 'specs' onderaan ieders bericht, zoals bij de MozillaZine fora (met info over welke versie firefox, OS, e.d.).
Heb je daar een voorbeeld van ? Ik heb bij Mozillazine wel een onderwerp in het forum opgevraagd, maar zie niet direct waar je op doelt. Het lijkt mij overigens wel een handige toevoeging voor ons forum.
Als het goed is wordt vanaf nu de browser die iemand op het forum gebruikt vastgelegd bij het plaatsen van een bericht.
phpBB heeft al een functie waarmee de browser in de session-tabel wordt vastgelegd. Dan kun je het zien in de viewonline-functie (alleen beschikbaar voor beheerders). Maar in de posts-tabel zag ik het nog niet verschijnen. Daarom heb ik aan deze tabel een kolom post_ua toegevoegd. Vervolgens heb ik de code van het forum aangepast zodat dit bij een reply wordt vastgelegd. Ik moet nog even verifiëren of dit nu ook direct goed komt bij het plaatsen van een nieuw bericht.
Het vastleggen van deze gegevens is stap 1, maar stap 2 is zeker zo belangrijk:
ergens in een forum-bericht de browser vermelden indien deze bekend is.
Dit onderwerp toont een van de eerste berichten waarin de user-agent van een browser zichtbaar is. Dit is nu opgenomen de beide stijlen van het forum: RedSilver3 en subsilver2.
Dorus schreef:Trouwens, je hebt een gare UA in je eerste bericht van de 2 hierboven. Laat me raden, google chrome?
Dat is geen gare UA Er staat toch in dat het om Google Chrome gaat (en dat die op Apple's WebKit (aka KHTML) is gebaseerd) ? Die browser start onder Windows voor zover ik weet het snelst op. Maar het meer serieuze werk doe ik vooral in Firefox, want Chrome kent nog geen addons.