[sunbird] events sharen tussen verschillende user groeps
-
[sunbird] events sharen tussen verschillende user groeps
is het mogelijk met sunbird om events te sharen tussen verschillende usergroeps, m.a.w. ik heb een private calendar, een calendar voor bv mijn voetbalvereniging, en een calendar view voor mijn werk. Als ik nu een event in mijn werkkalender toevoeg wordt deze dan doorgestuurd/geupdated naar mijn collega's? En als mijn collega een event toevoegd op zijn pc, is het dan zo dat ik dit event dan terug vindt in mijn calender?
-
is het trouwens mogelijk om sunbird op een webserver te draaien, en deze via een frontend te bewerken? (ala google calendar?)
als dit niet kan weet iemand dan toevallig een opensource calendar applicatie welke dit wel kan, hier gaat nl mijn voorkeur naar uit. Ik zie bij sourceforge er vele staan, maar ben niet bekend met deze, dus als iemand goede ervaringen heeft, share ze!
als dit niet kan weet iemand dan toevallig een opensource calendar applicatie welke dit wel kan, hier gaat nl mijn voorkeur naar uit. Ik zie bij sourceforge er vele staan, maar ben niet bekend met deze, dus als iemand goede ervaringen heeft, share ze!
-
- Beheerder
Ik kwam net het gCalDaemon-project tegen. Daarmee kun je Sunbird synchroniseren met een Google Calendar. Dit programma biedt 2-weg-synchronisatie, dus als je Google Calendar zou willen gebruiken dan lijkt dat me een uitkomst.
Wil je een zelf gehoste webtoepassing dan denk ik dat eGroupware geschikt is. Die software wordt namelijk veelvuldig genoemd en voldoet volgens mij wel goed. Daarbij heb je iCalSrv voor synchronisatie.
http://www.egroupware.org/egroupware/wi ... ge=IcalSrv
Wil je een zelf gehoste webtoepassing dan denk ik dat eGroupware geschikt is. Die software wordt namelijk veelvuldig genoemd en voldoet volgens mij wel goed. Daarbij heb je iCalSrv voor synchronisatie.
http://www.egroupware.org/egroupware/wi ... ge=IcalSrv
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-