Je moet ook eens kijken naar mappen als security, network en dom. Daar geldt hetzelfde voor.moZes schreef:Allemaal?JanT schreef:Trouwens, je kan de bestanden van CVS/toolbox/chrome uit de Firefox kopiëren, dat schiet al op.
/Edit
Ik heb ze gekopiëerd, dus nu zijn er inderdaad al heel wat meer bestanden vertaald.
Bedankt voor de tip
Friese Thunderbird
-
-
Dank je dat schiet inderdaad lekker op zo. Vooral die security is een lastige.Gert-Paul schreef:Je moet ook eens kijken naar mappen als security, network en dom. Daar geldt hetzelfde voor.
Deze heb ik aangepast en een andere ID, die je hier (UUID) kunt laten genereren.JanT schreef:Het probleem lijkt in de andere id te zitten.
em:id="langpack-nl@thunderbird.mozilla.org" moet bij de Friese versie
em:id="langpack-fy-NL@thunderbird.mozilla.org" zijn.
Verder weer een aantal bestanden vertaald, dus weer tijd om de nieuwe versie fy-NL.xpi te downloaden en te installeren.
Later kun je gewoon fy-NL.jar downloaden en kopiëren naar de map "thunderbird profielmap\extensions\langpack-fy-nl@thunderbird.mozilla.org".
-
Hallo moZes,
Excuses dat ik je gisteren op het verkeerde been gezet heb, maar de tweede ID in install.rdf moet echt
<em:id>{3550f703-e582-4d05-9a08-453d09bdfdc6}</em:id>
zijn, zoals je het de eerste keer had.
Dit is kennelijk de ID van Thunderbird, hij komt ook voor in de install.rdf van andere extensies voor, b.v. Quick Local Switcher. Bij een verkeerde zal de installer zeggen dat het niet voor Thunderbird geschikt is.
De eerste ID
em:id="langpack-fy-nl@thunderbird.mozilla.org"
is nu wel goed, die bepaalt tevens de directory van de extensie (zie je bericht hierboven) en gisteren overschreef die de Nederlandse Language Pack.
En als je dit aanpast:
<em:maxVersion>1.5.0.*</em:maxVersion>
kan je de Language Pack ook in versie 1.5.0.2 en later 1.5.0.4 installeren. De teksten van die sub-versies zullen waarschijnlijk niet veranderen.
Hartelijke groeten, Jan
Excuses dat ik je gisteren op het verkeerde been gezet heb, maar de tweede ID in install.rdf moet echt
<em:id>{3550f703-e582-4d05-9a08-453d09bdfdc6}</em:id>
zijn, zoals je het de eerste keer had.
Dit is kennelijk de ID van Thunderbird, hij komt ook voor in de install.rdf van andere extensies voor, b.v. Quick Local Switcher. Bij een verkeerde zal de installer zeggen dat het niet voor Thunderbird geschikt is.
De eerste ID
em:id="langpack-fy-nl@thunderbird.mozilla.org"
is nu wel goed, die bepaalt tevens de directory van de extensie (zie je bericht hierboven) en gisteren overschreef die de Nederlandse Language Pack.
En als je dit aanpast:
<em:maxVersion>1.5.0.*</em:maxVersion>
kan je de Language Pack ook in versie 1.5.0.2 en later 1.5.0.4 installeren. De teksten van die sub-versies zullen waarschijnlijk niet veranderen.
Hartelijke groeten, Jan
-
-
Enkel op kleine schaal. Ik beheers de Friese taal niet. Mijn grootvader komt uit Usquert, dus ik weet dat "het ken net" twee dingen kan betekenen.moZes schreef:Heb je ook vertaalambities?

Nu gebruik ik de laatste nightly van Bon Echo en Thunderbird 2.0, en als de Nederlandse vertaling achter loopt krijg ik gele schermen en moet er wat aangepast worden.
Ooit heb ik Netscape 7.0 vertaald, maar daar is verder niets mee gebeurd.
Af en toe plaats ik een patch in de Nederlandse-taal Bugzilla.
Succes met je Friese project, Jan
-
-
-
-
-
nou das goed hoormoZes schreef:Wellicht dat dat ook goed is, of anders af en toe eens een bestandje tussendoor?Sipster schreef:prima maar dan wel pas in (na) de zomer...
Ik heb me even sterk gemaakt en er zijn nu nog 125 bestanden over![]()
los van de organisatorische zaken van Mozilla.
Wees meester en vormgever van jezelf
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox