Ik denk dat het bijna zover is om een apart forum voor de Friese Firefox-vertaling in het leven te roepen. Dan wordt het geheel ook zichtbaarder dan dat het nu tussen de "Overige NL-vertalingen" staat. Dan hoef je de Friese onderwerpen niet tussen de andere te zoeken en kun je ook andere onderwerpen aanmaken die over Firefox en aanverwante zaken in het Fries gaan.aasgier schreef:Houden jullie je alleen bezig met de vertaling van FF? Of zijn er ook al extensies in het Fries vertaald?? Misschien handig om daar een apart onderwerp over te beginnen.
Vertalers gevraagd voor Fryske Firefox
-
- Beheerder
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
jammergenoeg is hij nog niet helemaal stabiel
ik had hier net een hele lap tekst getypt, crasht ie.... nou ja beginnen we vrolijk opnieuw
Voor de Nederlandstalige kijkers thuis zal ik het maar in het Hollands doen
Nou ja misschien wordt het een beetje Bokwerds
(lijkt me ook wel geinig trouwens een Bokwerdse versie van FF)
Wat een ontzettend leuk idee om FF in het Frysk te vertalen zeg. Een goede FFF (FjoerFoksFrysk) samen met FF Nederlands en een leuke reclamecampagne en volgens mij kun je het marktaandeel van FF in Fryslân opschroeven naar 50 tot 60 %
Ik heb FFF gisteren meteen geinstaleerd toen ik hem tegenkwam, en vind hem echt geweldig, al moest ik wel even wennen aan de nieuwe termen hoor. Het duurde wel even voordat ik door had wat byldkaaikes waren en dan ynlade eigenlijk ophelle of gedownload is.
ik wil wel helpen met de vertaling, lijkt me leuk, Ik ben op het moment nog heel druk met mijn afstudeervak, maar browsen doe ik toch gewoon wel, dus dat kan ook prima in het Frysk, kan ik hem meteen testen.

Voor de Nederlandstalige kijkers thuis zal ik het maar in het Hollands doen
Nou ja misschien wordt het een beetje Bokwerds

Wat een ontzettend leuk idee om FF in het Frysk te vertalen zeg. Een goede FFF (FjoerFoksFrysk) samen met FF Nederlands en een leuke reclamecampagne en volgens mij kun je het marktaandeel van FF in Fryslân opschroeven naar 50 tot 60 %
Ik heb FFF gisteren meteen geinstaleerd toen ik hem tegenkwam, en vind hem echt geweldig, al moest ik wel even wennen aan de nieuwe termen hoor. Het duurde wel even voordat ik door had wat byldkaaikes waren en dan ynlade eigenlijk ophelle of gedownload is.
ik wil wel helpen met de vertaling, lijkt me leuk, Ik ben op het moment nog heel druk met mijn afstudeervak, maar browsen doe ik toch gewoon wel, dus dat kan ook prima in het Frysk, kan ik hem meteen testen.
Laatst gewijzigd door Sipster op 26 september 2005, 8:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Wees meester en vormgever van jezelf
STOP suffering the web, START surfing it, use FireFox
-
Welke versie gebruik je? Heb je de volledige zip-versie gedownload?sipster schreef:jammergenoeg is hij nog niet helemaal stabielik had hier net een hele lap tekst getypt, crasht ie.... nou ja beginnen we vrolijk opnieuw
Deze is gemaakt van een zgn. nightly, waar nog wel eens wat foutjes in zitten.
Heb je misschien ook tijd en zin om mee te helpen met vertalen?
-
-
Ja dus! ik heb de versie 'ophelle' die jij hier gepost hebt... 2.0moZes schreef:Welke versie gebruik je? Heb je de volledige zip-versie gedownload?sipster schreef:jammergenoeg is hij nog niet helemaal stabielik had hier net een hele lap tekst getypt, crasht ie.... nou ja beginnen we vrolijk opnieuw
Deze is gemaakt van een zgn. nightly, waar nog wel eens wat foutjes in zitten.
Heb je misschien ook tijd en zin om mee te helpen met vertalen?
maar damaakt verder niet uit hoor..
-
-
Nee daar staat 1.0+
met 2.0 bedoelde ik de versie van de zip file: Fjoerfoks-2.0+.fy.win32.zip
en ja hoor ik wil graag helpen!
Ik krijg echt allemaal leuke ideeen zo...
Ik denk dat FFF heel goed aan de man is te brengen bij bijvoorbeeld Omrop Fryslân, die zullen wel heel snel overstag gaan en er waarschijnlijk wel een item aan willen wijden op de Fryske Tillevyzje. en zeker op de website... Zeker als we een keer een 'officieel persbericht' laten uitgaan dat er nu echt werk van gemaakt wordt om Friesland op de interentkaart te zetten.
ALs FFF uit is zouden we misschien samen met hun een Fryske Portal site kunnen maken met prominent aandacht voor Fries nieuws, programmas van Omrop Fryslan, misschien ook nu.nl nieuws(headers), speciaal gemaakt om optimaal van Firefox gebruik te maken, met elke dag een firefox tip en een hele grote link
En misschien is het ook leuk om zo'n paginagrote advertentie in de 'Ljouwerter' en het Friesch Dagblad te zetten, net als nu het plan is voor de Telegraaf (OF ALL PLACES)
en een extensie maken die paginas automatisch vertaalt in het Bokwerds
en en en.....
Ik zie een mooie toekomst, een friese browser! en wie weet wat volgt, mozilla messenger, ebay, een Fries besturingssysteem!!! gebaseerd op mozilla gecko technologie , dat de wereld verovert, met een hoofdkantoor in JOUSWIER!!!!! Sillicon Terp
hmgmgm..... eehhh uhm... sorry got a bit carried away....

met 2.0 bedoelde ik de versie van de zip file: Fjoerfoks-2.0+.fy.win32.zip
en ja hoor ik wil graag helpen!
Ik krijg echt allemaal leuke ideeen zo...
Ik denk dat FFF heel goed aan de man is te brengen bij bijvoorbeeld Omrop Fryslân, die zullen wel heel snel overstag gaan en er waarschijnlijk wel een item aan willen wijden op de Fryske Tillevyzje. en zeker op de website... Zeker als we een keer een 'officieel persbericht' laten uitgaan dat er nu echt werk van gemaakt wordt om Friesland op de interentkaart te zetten.
ALs FFF uit is zouden we misschien samen met hun een Fryske Portal site kunnen maken met prominent aandacht voor Fries nieuws, programmas van Omrop Fryslan, misschien ook nu.nl nieuws(headers), speciaal gemaakt om optimaal van Firefox gebruik te maken, met elke dag een firefox tip en een hele grote link
En misschien is het ook leuk om zo'n paginagrote advertentie in de 'Ljouwerter' en het Friesch Dagblad te zetten, net als nu het plan is voor de Telegraaf (OF ALL PLACES)
en een extensie maken die paginas automatisch vertaalt in het Bokwerds

en en en.....
Ik zie een mooie toekomst, een friese browser! en wie weet wat volgt, mozilla messenger, ebay, een Fries besturingssysteem!!! gebaseerd op mozilla gecko technologie , dat de wereld verovert, met een hoofdkantoor in JOUSWIER!!!!! Sillicon Terp
hmgmgm..... eehhh uhm... sorry got a bit carried away....

-
ik had een paar dingetjes ontdekt die volgens mij niet kloppen, maar voordat ik dan flaterkes door ga geven is het wel fijn als ik de nieuwste versie heb, zodat ik niet allemaal dingen ziz te schrijven die jullie al lang veranderd hebben
-
Vertalers gevraagd voor Fryske Firefox
Oe bliksem, wat in entûsjasme. Ik sil opsjitte mei myn oandiel yn de oersetting.
Een idee om er wat vaart achter te zetten: kunnen we proberen om ergens in de buurt van de lancering van firefox 1.5 ook de Friese versie te presenteren. Wat seit Mozes derfan?

Een idee om er wat vaart achter te zetten: kunnen we proberen om ergens in de buurt van de lancering van firefox 1.5 ook de Friese versie te presenteren. Wat seit Mozes derfan?
-
-
Volgens mij staat er toch echt 1.0 in de link, maar dat geeft niet.sipster schreef:met 2.0 bedoelde ik de versie van de zip file: Fjoerfoks-2.0+.fy.win32.zip
Mooi zo, ik stuur wel even een PB.sipster schreef:en ja hoor ik wil graag helpen!
Erg leuk allemaal die ideeën. Zelf loop ik daar ook al mee rond, maar ik wil eerst een acceptabele versie hebben, voordat we het publiekelijk maken.sipster schreef:Ik krijg echt allemaal leuke ideeen zo...
Mocht ik vinden dat het zover is dan zal ik samen met Frits de Jong nadenken over de PR, zoals met hem afgesproken.
Als je opmerkingen hebt, meld die dan maar hier, dubbelingen daarin zijn geen probleem hoor!
-
Even offtopic. Ik denk dat het komt door een bug in Firefox waarbij als een bestand automatisch opgeslagen wordt het eerste getal verhoogd wordt. Waarschijnlijk stond er al een bestand met dezelfde naam in die map.moZes schreef:Volgens mij staat er toch echt 1.0 in de link, maar dat geeft niet.sipster schreef:met 2.0 bedoelde ik de versie van de zip file: Fjoerfoks-2.0+.fy.win32.zip
In Firefox 1.5 moet dit dacht ik opgelost zijn.
Verder een vraag uit interesse: hoe ver vordert de vertaling trouwens, in procenten? Of is dat moeilijk te zeggen?
-
klopt dat staat in de link, maar het bestand wat ik gedownload heb daar staan die 2.0 inmoZes schreef:Volgens mij staat er toch echt 1.0 in de link, maar dat geeft niet.sipster schreef:met 2.0 bedoelde ik de versie van de zip file: Fjoerfoks-2.0+.fy.win32.zip
maar ik moet dus het winzip fjoerfoks1.0 bestand hebben
-
-
zie http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=5092sipster schreef:hmmm heb ik net gedownload, maar bij oer firefox staat nog steeds geen versie 1.5beta 1.... waar o waar vind ik die ?