"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
Deadline Steun Firefox Campagne
Donderdag 5 januari - Inmiddels draait het project al bijna een jaar (de eerste donatie kwam op 10 januari binnen) en het leek ons verstandig om een eind aan de inzameling te maken. Tot en met 31 januari 2006 kan er nog geld naar de rekening worden overgemaakt voor Firefox. Daarna hakken we definitief de knoop door.
Op dit moment lijkt het ons het meest rendabel om een Firefox CD te maken en te verspreiden. Op deze cd willen we Firemonger 1.5 zetten, waarvan nu ook een Nederlandse bètaversie uit is. Binnenkort hoopt ook de definitieve versie van de Nederlandstalige <a href="www.firemonger.org/nl/">Firemonger 1.5 </a>uit te komen.
Meer informatie is te vinden op www.firemonger.org/nl/.
Hoe de actie precies gaat verlopen is dus nog onzeker. Als er nog andere goede ideeën zijn, mogen die gemaild worden naar info@steunfirefox.nl. Ook ideeën en tips over de uitvoering van de actie mogen daarnaar toe gemaild worden.
Poll
Inmiddels is er op de website www.steunfirefox.nl een poll gemaakt waarin jij kan aangeven wat er met het ingezamelde geld moet gebeuren. Dit is jouw kans om nog eenmaal aan te geven wat volgens jouw een goede bestemming is voor het ingezamelde geld.
Hoe zit het nou met die Ilse-browser? Komt die er?
En, gezien het aantal stemmers voor een kleinere advertentie in de poll; komt die er?
Als het doel een Ilse-browser is wil ik graag m'n geld terug (ik ben maar zo onbescheiden), want mijn doel was niet om een bedrijf te helpen (en 80% van de opbrengsten tot nu toe komt toch al van bedrijven), maar om een community-advertentie te plaatsen. Ik moet helaas constateren, dat dat ondanks al jullie inspanningen (mijn dank en bewondering daarvoor) gewoon simpelweg niet gelukt is en het doel sindsdien wel (langzaam) heel veel van het oorspronkelijke doel (NY-stijl-ad) verschoven is.
Ik heb ook nog maar wat van mijn centen overgemaakt, 20,05. Heb ik iig nog het idee megeholpen te hebben. De media aandacht is er nu iig wel, wat beter zal werken dan een kleine advertentie oid.
Het is jammer dat het niet gelukt is, maar we zullen zie wat er met het geld gedaan wordt. Iig hoef ik het niet meer terug, ik heb niet het idee dat jullie de zakken ermee gaan vullen.
Maar ik heb wel het idee dat media-aandacht beter werkt dan adverteren, dus die is nu iig binnen. Als we nu een paar 100 jaar wachten heeft de rente het resterende bedrag misschien bijgevult.
We gaan sowieso wat leuks met het geld doen voor Firefox. We zijn ook weer met mensen in gesprek, maar daar mogen we nog even niets over loslaten. Thanx voor je donaties in ieder geval
Volgens mij heeft het zetten van advertenties helemaal geen zin. Op welke doelgroep zou je je moeten richten? De meer geavanceerde gebruikers hebben al meermalen artikelen gezien in de computerbladen (en die waren nog gratis ook!).
Een eenvoudig gebruiker zal echt niet overtuigd worden door een advertentie. Dan heb je toch minstens een artikel nodig in de krant. Als je dan aan PR wilt doen, richt je dan op het laten plaatsen van artikelen in grote kranten. Die zijn gratis (of leveren zelfs geld op).
Als je kijkt naar strategieën van betaalde software, dan zie je vaak dat ze via de werkgevers software introduceren die dan later door de werknemer ook thuis gebruikt gaat worden. Volgens mij kun je je dan ook beter afvragen waarom nog maar weinig bedrijven firefox gebruiken. Als je het antwoord daarop weet, kun je je geld het best gebruiken in het oplossen van hun bezwaren. De rest komt dan van zelf wel.
- als ze functionaliteit in FF missen, gebruik dan het geld om betaalde programmeurs aan het werk zetten die functionaliteit te creëren
- als ze bang zijn voor de stabiliteit / compatibiliteit van hun systemen richt je PR actie dan op het wegnemen van die angst.
Mijn conclusie zou hoe dan ook zijn: maak eerst een goede analyse van je doelgroep en het gewenste effect, alvorens de PR-middelen er bij te zoeken.
Tegen deze gratis publiciteit kan geen advertentie op. En als het doel uitgevoerd is zal er misschien weer wat gratis publiciteit komen. Maar dan positiever dan "het is mislukt".
Lees net op tweakers dat er een advertentie in de Spits komt. Eindelijk!
Goed werk!
De media-aandacht vooraf heeft waarschijnlijk meer zoden aan de dijk gezet dan de advertenie zelf gaat doen, dus dat is op zich een knappe prestatie. Ben benieuwd wat het word.
Worden de donateurs gemaild met de datum dat het in de spits staat? M'n naam heeft nog nooit eerder in een landelijk dagblad geprijkt, dus zou hem graag willen zien.
Volgens mij is de oplage kleiner dan het aantal donateurs. En als dan ook nog de andere (lees gierige) FF gebruikers de advertentie boven hun bed willen hebben blijft er geen sp!ts meer over voor de doelgroep. Kan er niet met spits overlegt worden over het verdubbelen van de oplage voor één dagje?
EEn advertentie is leuk maar de mensen kennen firefox niet. Terwijl het super is. Jullie zouden wat meer moeten samen werken met het liefst microsoft maare dat zit er denk ik niet in. Dus de samen werking met google is een goede zet. En toch zijn er weinig mensen die firefox gebruiken. Als we gaan vergelijken dan. check ff deze site: browsers stats
Op dit moment heeft firefox 1/4 van de bevolking in nederland en staat hiermee op tweede.
Er zou meer uitleg moeten komen waarom firefox in plaats van ie. Wat is er beter. Overtuig de mensen. Mond op mond reclame is goed en jullie ze zijn niks voor niks zo vergekomen. Dus dat wil wel wat zeggen.
Dus mijn suggesties is. Vertel de mensen waarom zij hun standaart browser die er bij het installeren van windows er gelijk opstaat moeten vervangen door firefox. Want voor mij is het nu zoek de verschillen en ik heb er genoeg gevonden.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en blijf promoten.
dennispater schreef:EEn advertentie is leuk maar de mensen kennen firefox niet. Terwijl het super is. Jullie zouden wat meer moeten samen werken met het liefst microsoft maare dat zit er denk ik niet in. Dus de samen werking met google is een goede zet. En toch zijn er weinig mensen die firefox gebruiken. Als we gaan vergelijken dan. check ff deze site: browsers stats
Op dit moment heeft firefox 1/4 van de bevolking in nederland en staat hiermee op tweede.
Zo'n advertentie kan mensen juist helpen Firefox te leren kennen. Ik dacht dat het ook de bedoeling was om de voordelen in de advertentie duidelijk te maken.
Wat betreft het marktaandeel. In Nederland zitten we maar op iets boven de 10%, terwijl het in sommige landen idd wel op 1/4e zit. Die site van w3schools geeft iig het marktaandeel aan van bezoekers van die website, wat veel meer ontwikkelaars zijn. Dat is dus niet representatief, je kunt alleen wat met de verschillen in het Firefox gebruik gedurende de verschillende maanden.
Er zou meer uitleg moeten komen waarom firefox in plaats van ie. Wat is er beter. Overtuig de mensen. Mond op mond reclame is goed en jullie ze zijn niks voor niks zo vergekomen. Dus dat wil wel wat zeggen.
Dus mijn suggesties is. Vertel de mensen waarom zij hun standaart browser die er bij het installeren van windows er gelijk opstaat moeten vervangen door firefox. Want voor mij is het nu zoek de verschillen en ik heb er genoeg gevonden.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en blijf promoten.
Dat gebeurt vaak al wel, maar door zo'n advertentie bereik je mensen op een andere manier. Door dan ook nog eens posters op te hangen is het effect alleen maar groter.