Hyperlink

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Pietergompie
    unknown unknown

Hyperlink

Bericht door Pietergompie »

Beste lezers
Hoe breng ik een hyperlink in naar een webpagina in een nieuw e-mail bericht.Zodat de link direct aanklikbaar is in het e-mail bericht.
Gebruik thunderbird 0.5
Mvg piet 8)
ByteWarrior
    unknown unknown

Re: Hyperlink

Bericht door ByteWarrior »

Pietergompie schreef:Hoe breng ik een hyperlink in naar een webpagina in een nieuw e-mail bericht.Zodat de link direct aanklikbaar is in het e-mail bericht.
Volgens mij zet Thunderbird hyperlinks automatisch om. Je moet er wel voor zorgen dat de hyperlink begint met "http://" en dat er een spatie volgt na de link (dus niet direct op een punt laten eindigen!).

Probeer dit eerst eens uit door een bericht naar jezelf te zenden. Dan kan je direct zien of het werkt of niet.
Irmen
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Irmen »

Yep, alles wat lijkt op een hyperlink wordt in Thunderbird zelf automatisch als link aanklikbaar.
Als je wilt dat dit ook zo is bij de ontvangers van jouw emails, zorg dan dat ze een goede mail client gebruiken zoals Thunderbird
:wink:
(maar volgens mij doen alle moderne mail clients dit nu wel automatisch).

Als je vraag betrekking heeft op HTML-mail, dan kan ik je niet helpen, want ik stuur nooit HTML mails (alleen plain text).
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Pietergompie
    unknown unknown

bedankt het werkt als ik een mail naar mezelf stuur.Het vreemde is dat ik in een vorige versie van thunderbird(0.4) de hyperlink kon inbrengen via een speciaal op te roepen venster.Je kon dan ook een ander woord inbrengen voor de link eronder.Is die optie verdwenen of moet ik die ergens instellen.Iemand een idee??
Tia Piet 8)
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Bericht door nirwana »

Pietergompie schreef:bedankt het werkt als ik een mail naar mezelf stuur.Het vreemde is dat ik in een vorige versie van thunderbird(0.4) de hyperlink kon inbrengen via een speciaal op te roepen venster.Je kon dan ook een ander woord inbrengen voor de link eronder.Is die optie verdwenen of moet ik die ergens instellen.Iemand een idee??
Tia Piet 8)
Nee hoor, die is niet verdwenen. Die zit nog altijd in het menu Invoegen als je een mail opstelt. Alleen krijg je dat menu Invoegen pas als je je mail in HTML opstelt. En die optie zit onder andere bij de instellingen van jouw mail-account. Als je een mail in HTML kunt opstellen (je krijgt dan ook een Opmaak-menu erbij) dan kun je via CTRL+I alsnog zo'n link invoegen.

Het heeft namelijk zo weinig zin bij een mail die toch alleen maar als tekst verstuurd wordt om moeilijk te doen om hele geformatteerde links in te voeren. Kortom, de optie is nog aanwezig voor zij die dat nodig hebben.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Pietergompie
    unknown unknown

Gevonden,bedankt voor de info.
Mvg piet