RSS Mozbrowser geeft fout na fout
-
- Moderator
RSS Mozbrowser geeft fout na fout
Loop een beetje te spelen / klooien / experimenteren met een RSS reader,
als ik deze url koppel aan de reader krijg ik alleen maar foutmeldingen. hoe zit dat ?
http://www.mozbrowser.nl/forum/rss.php
als ik deze url koppel aan de reader krijg ik alleen maar foutmeldingen. hoe zit dat ?
http://www.mozbrowser.nl/forum/rss.php
-
- Beheerder
Re: RSS Mozbrowser geeft fout na fout
Beschrijf eens wat van die foutmeldingen ? In welke browser probeer je de feed te openen ? Ik heb er overigens geen problemen mee. Soms is er een tekentje dat niet helemaal goed wordt weergegeven, maar eerlijk gezegd kan ik daar wel mee leven.Frederik schreef:Loop een beetje te spelen / klooien / experimenteren met een RSS reader,
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
- Moderator
Feed contains a XML character syntax error, there is an invalid character in the given encoding. Line 90, postion 33.
Als ik dan vervolgens op de knop 'validate feed' klik verschijnt het volgende:
his feed does not validate.
*
line 90, column 33: 'utf8' codec can't decode byte 0xb0 in position 2829: unexpected code byte (maybe a high-bit character?) [help]
<title>Internetaansluiting 2? poging</title>
^
In addition, this feed has an issue that may cause problems for some users. We recommend fixing this issue.
*
Your feed appears to be encoded as "utf-8", but your server is reporting "US-ASCII"
Als ik dan vervolgens op de knop 'validate feed' klik verschijnt het volgende:
his feed does not validate.
*
line 90, column 33: 'utf8' codec can't decode byte 0xb0 in position 2829: unexpected code byte (maybe a high-bit character?) [help]
<title>Internetaansluiting 2? poging</title>
^
In addition, this feed has an issue that may cause problems for some users. We recommend fixing this issue.
*
Your feed appears to be encoded as "utf-8", but your server is reporting "US-ASCII"
-
- Moderator
-
-
- Moderator
-
- Moderator
-
- Moderator
-
Zo te zien ligt het wel degelijk aan de feed / phpbb / server config.
Op zich wel grappig, op het gebied van IE accepteerd MS alle fouten in een code maar bij de RSSreader niet, en bij Firefox kennelijk andersom.
De feed geeft door in UTF-8 gecodeerd te zijn, terwijl de server daar anders over denkt. Sommige readers maken er geen probleem van, andere wel.Your feed appears to be encoded as "utf-8", but your server is reporting "US-ASCII"
Op zich wel grappig, op het gebied van IE accepteerd MS alle fouten in een code maar bij de RSSreader niet, en bij Firefox kennelijk andersom.

-
je hebt er ok extensies voor:
Sage = een eenvoudige feedreader makkelijk in gebruik.
voor het wat uitgebreiderer werk al je wat meer feeds beheerd dan kan ik WizzRssNewsReader aanbevelen
meer feedreders vind je op Mozilla add ons newsreaders
Sage = een eenvoudige feedreader makkelijk in gebruik.
voor het wat uitgebreiderer werk al je wat meer feeds beheerd dan kan ik WizzRssNewsReader aanbevelen
meer feedreders vind je op Mozilla add ons newsreaders
-
- Beheerder
Na een hoop gezoek naar een goede manier om het in UTF-8 te coderen heb ik er maar voor gekozen om voor ISO-8859-1 te gaan. De FeedValidator vind de feed nog altijd goed (maar dat vond-ie ook van de vorige feed). Dit heeft wel als voordeel dat de vreemde karakters ook goed worden getoond. Tenminste, wel in mijn Firefox onder Windows, maar als iemand andere ervaringen heeft dan verneem ik die graag.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
- Moderator
Dan ga ik het nog maar eens proberen, had de hele bende er al weer afgegooid. Afin ik weet nu wat een reader en een feed is en hoe dat werkt. Als je snel een aantal feeds wilt lezen is het reuze handig, maar achteraf denk ik dat ik gewoon een beetje rond surfen wel net zo prettig vind. 
Ik heb de RssReader opnieuw geinstalleerd en MozBrowser feed toegevoegd.
Werkt nu geheel probleemloos. Dank!

Ik heb de RssReader opnieuw geinstalleerd en MozBrowser feed toegevoegd.
Werkt nu geheel probleemloos. Dank!
-
- Moderator
Ik persoonlijk vind Sage erg prettig, maar er is ook RSS Ticker, die laat je feeds aan de lopende band voorbij komen op een extra werkbalk. Of InfoRSS, van hetzelfde laken een pak. Misschien dat jij dat wel erg handig vindt.