Atom
-
Atom
Misschien moet Atom toegevoegd worden aan de titel van dit forum? De Atom 0.3 standaard wordt redelijk vaak gebruikt en is stukken beter dan RSS, welke geen standaard heeft en wel 9 versies die niet met elkaar samenwerken, terwijl wel geclaimd wordt dat ze dat doen...
Laatst gewijzigd door Anne op 22 september 2004, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
-
Re: Atom
Ook mee eens... .Anne schreef:Misschien moet Atom toegevoegd worden aan de titel van dit forum? De Atom 0.3 standaard wordt redelijk vaak gebruikt en is stukken beter dan RSS, welke geen standaard heeft en wel 9 versies die niet met elkaar samenwerken, terwijl wel geclaimd wordt dat ze dat doen...
Maar laten we niet vergeten dat het voor de eindgebruiker allemaal op hetzelfde neerkomt. Niet veel mensen weten wat RSS is, laat staan dat ze het verschil weten tussen Atom en RSS...
-
Dat hoeven ze ook niet te weten. Het is alleen wel irritant dat Firefox .10 ze momenteel beide RSS noemt... Voorstellen zijn inmiddels gemaakt om dat met een icoontje te vervangen of met 'Feed'.
weblog | werkt mee aan mozilla.org, Mozilla Europe, developer.mozilla.org en een beetje aan addons.mozilla.org
-
Dat vind ik ook wel wat misleidend.Anne schreef:Dat hoeven ze ook niet te weten. Het is alleen wel irritant dat Firefox .10 ze momenteel beide RSS noemt...
Wat doe je dan met mensen die wel een onderscheid maken tussen Atom en RSS? Als ze beide 'feed' genoemd worden, kan ik er niet veel mee aanvangen...Voorstellen zijn inmiddels gemaakt om dat met een icoontje te vervangen of met 'Feed'.
-
Nee, die informatie zit als het goed is in het MIME type en de 'title' van het LINK element. Dit gaat over de benaming van het live bookmarks ding onderaan.
-
- Beheerder
Uiteindelijk zou het voor een eindgebruiker niet uit mogen maken. Je zou gewoon een icoontje met XML in de statusbalk kunnen plaatsen, want uiteindelijk is het allemaal XML. Welk formaat onderliggend gebruikt wordt, maakt voor een gebruiker niet uit. Zolang de browser/newsreader het formaat maar goed kan weergeven. Dat is voldoende. Alle formaten bieden voldoende voor een eenvoudige feedreader: een een titel, een link en een description (die nog niet eens altijd gebruikt wordt).ByteWarrior schreef:Wat doe je dan met mensen die wel een onderscheid maken tussen Atom en RSS? Als ze beide 'feed' genoemd worden, kan ik er niet veel mee aanvangen...
Met een styelsheet moet je feeds zelfs van het ene in het andere formaat kunnen omzetten. Rss2atom

Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
- Beheerder
-
XML is niet alleen syndicatie. XML zou zelfs de manier zijn waarop de website is gemaakt, zie mijn weblog bijvoorbeeld. Lijkt me nergens op slaan om die te gebruiken (zie ook vele anti-xml button posts).
'Feed' is niet lang, maar een icoon is beter.
'Feed' is niet lang, maar een icoon is beter.
-
- Beheerder
Als (web)ontwikkelaar weet ik wat er met XML mogelijk is.Anne schreef:XML is niet alleen syndicatie. XML zou zelfs de manier zijn waarop de website is gemaakt, zie mijn weblog bijvoorbeeld. Lijkt me nergens op slaan om die te gebruiken (zie ook vele anti-xml button posts).
Feed is ook een prima alternatief, indeed.Anne schreef:'Feed' is niet lang, maar een icoon is beter.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
- Beheerder
Deze bug geeft aan dat er in Firefox 1.0 een ander icoontje komt ipv RSS. En er komt geen tekst op te staan. Zie http://www.squarefree.com/burningedge/a ... 00583.html voor wat het geworden is.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn