Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
1 Firefox zit samen bij mozilla
2 De mensen die op w3scools komen zijn sowieso (denk ik) al een iets meer alternatievere gebruikersgroep, vooral qua browsergebruik
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1. Gecko/20051111 Firefox/1.5
Het zijn mooie cijfers, maar jammergenoeg is dit niet een afspiegeling van het aantal mozilla gebruikers wereldwijd. Het gaat het namelijk over de site w3schools zelf met nog een aantal andere websites. Op w3schools komen meer mensen die er verstand van hebben en Mozilla (Firefox) gebruiken.
In het echt zitten Mozilla browsers ongeveer rond de 5%, maar ik verwacht ook dat dit aantal zal stijgen nadat FF 1.0 uit is.
Over het algemeen biedt Browser News meer betrouwbare statistieken. Deze komen namelijk uit verschillende bronnen. Als je het gemiddelde neemt van al die bronnen, denk ik dat je een redelijk beeld hebt.
Erik schreef:Over het algemeen biedt Browser News meer betrouwbare statistieken. Deze komen namelijk uit verschillende bronnen. Als je het gemiddelde neemt van al die bronnen, denk ik dat je een redelijk beeld hebt.
Volgens die site zit het gemiddelde aan Mozilla-gebruikers (Gecko-based) ongeveer op 10 procent. Voor wat het waard is.
Erik schreef:Over het algemeen biedt Browser News meer betrouwbare statistieken. Deze komen namelijk uit verschillende bronnen. Als je het gemiddelde neemt van al die bronnen, denk ik dat je een redelijk beeld hebt.
ik dacht altijd dat w3schools zijn stats juist ook van verschillende bronnen haalde...
wel, sorry dan voor dit topic. dan heeft het natuurlijk niet zoveel intressants te melden
Heheh, voor Promozilla zijn de statistieken precies omgekeerd: ongeveer 15% van de bezoekers gebruikt IE (6) en de rest is Mozilla, Firefox, of een andere alternatieve browser
Leuk he, statistiek?
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Irmen schreef:Heheh, voor Promozilla zijn de statistieken precies omgekeerd: ongeveer 15% van de bezoekers gebruikt IE (6) en de rest is Mozilla, Firefox, of een andere alternatieve browser
Hmm, dan zijn jullie stats nog beter dan die van ons. Wij krijgen nog een 30 procent IE hier.
Maar goed, men komt hier natuurlijk eerst met IE aangesurft, leest over Firefox en Mozilla en een volgende keer komt men hier gezellig met Firefox/Mozilla buurten (althans, ik hoop dat dat zo werkt). Maar ja, dan is dat bezoekje met IE natuurlijk al wel geregistreerd.
Thanks to the success of Firefox, Mozilla now appears to have 14.9% of the browser share, double that of 9 months ago. Let this be a lesson in complacency.
Thanks to the success of Firefox, Mozilla now appears to have 14.9% of the browser share, double that of 9 months ago. Let this be a lesson in complacency.