Ik gebruik alleen de browser en ken de andere mozilla-producten (nog) niet. Dus alle tips en info zijn welkom.
Groetjes.

Het is niet dat ik niet geïnteresserd ben in de andere onderdelen van Mozilla suite. Ik weet er nog zo weinig van. Moet ik nog dingen downloaden of zo?Irmen schreef:Als je alleen de browser gebruikt en niet zo veel geeft om de andere onderdelen van de Mozilla suite, is het ten zeerste aan te raden om Firefox te installeren en deze als browser te gebruiken.
Gebaseerd op de technologie van Mozilla maar een stuk vriendelijker in het gebruik
Je kan ze gerust naast elkaar gebruiken.Anonymous schreef:Als ik Firefox download, vervangt dat dan Mozilla of kunnen die twee naast elkaar bestaan?
Bijna alles wat je kan bedenken. Kijk eens op update.mozilla.org of op extensionsmirror.nl om een idee te krijgen.Wat voor extensies bestaan er zoal voor Firefox?
Kijk eens in Tools > Options > DownloadsDat downloaden, hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Gisteren heb ik van psi Jabber gedownload en ik vind dat nergens terug op m'n pc, op m'n downloadmanager staat dat de download gelukt is. ik heb de lijst van mijn homedirectory zowel als die van de root gecheckt via de shell.
Bedankt voor de info.ByteWarrior schreef:Kijk eens in Tools > Options > Downloads
Je kan FFx namelijk zo instellen dat hij alle bestanden in eenzelfde directory opslaat (wat je weer enkele muisklikken bespaart).
Op de sites die Bytewarrior noemde kun je veel Mozilla/Firefox extensies vinden. Ik snap dat je door de bomen het bos niet meer ziet, omdat het er zoveel zijn (363 op extensionsmirrorBedankt voor de info.Anonymous schreef:Kijk eens in Tools > Options > Downloads
Je kan FFx namelijk zo instellen dat hij alle bestanden in eenzelfde directory opslaat (wat je weer enkele muisklikken bespaart).
Ik vrees dat ik moet toegeven een super-leek te zijn. Je denkt misschien wat doet zo iemand in godsnaam met Linux? Dit is op aanraden van mijn vader (een hele wijze man trouwens) , hij vind dat ik beter ineens met een goed systeem kan leren werken. Ik heb hem al dikwijls om hulp moeten vragen en wil nu eindelijk eens iets bereiken zonder hem lastig te vallen.
Dus zit ik met nog een paar vraagjes.
Waar moet ik precies gaan kijken? Doe maar alsof je het een kind van zes moet uitleggen...
FFx is een afkorting voor Firefox, de losse browser van Mozilla naast de hele Mozilla Suite (met alles erin)Wat is FFx?
IK geloof dat ik rood word van verlegenheid.
Inderdaad een wijs manAnonymous schreef:Ik vrees dat ik moet toegeven een super-leek te zijn. Je denkt misschien wat doet zo iemand in godsnaam met Linux? Dit is op aanraden van mijn vader (een hele wijze man trouwens) , hij vind dat ik beter ineens met een goed systeem kan leren werken.
(ik ga er van uit dat je het nu hebt over de download)Waar moet ik precies gaan kijken?
Dat is de afkorting voor Firefox. Als je enkele tientallen keren per dag Firefox schrijft, dan ga je het snel afkorten.Wat is FFx?
Ik weet niet welke Tools jij het over hebt, maar ByteWarrior bedoelt in dit geval het Tools-menu en daarin zit standaard wel een Options...Anonymous schreef:Als ik Tools open verschijnt daarin geen Options. Enkel managers voor Cookies etc en de Download manager. Daar zie ik dat het download-progress finished is, dus ga ik er van uit dat de download gelukt is.
Dan citeren we even een stukje uit de Firefox releasenotes:Anonymous schreef:Nu wil ik op jullie aanraden FFx downloaden, maar durf er zonder duidelijke richtlijnen niet aan beginnen.
Downloading Firefox
Mozilla Foundation provides Firefox binaries for Windows, Linux, and Mac OS X.
(...)
Linux: GTK2 + XFT installer
Dat lijken me vooralsnog de belangrijkste stappen. Daarna zou Firefox vrolijk moeten draaien op jouw Linux-systeem. Zo niet, dan horen we het vanzelf. Natuurlijk horen we het ook graag als het wel lukt, maar dat spreekt vanzelf.Installing Firefox
Once you have downloaded a Firefox installer or compressed archive, follow these instructions to install:
(...)
Linux/GTK2:
Extract the tarball and run the installer like so:
tar -xzvf firefox-1.0PR-i686-linux-gtk2+xft.tar.gz
cd firefox-1.0PR-i686-linux-gtk2+xft/
./firefox-installer
Sorry, dat vergeet ik wel eens aangezien ik zelf al tijden geen Mozilla App Suite meer gebruik. Maar natuurlijk wordt ook die software nog wel gebruikt.Gert-Paul schreef:Wellemieke gebruikt nog steeds de Mozilla Suite en daar zijn de opties te bereiken via edit > preferences (of bewerken > voorkeuren). Bij Navigator (of browser of hoe het in de NL versie ook heet) > Downloads kun je je download instellingen vinden voor in de Mozilla Suite.