Ongeveer in hetzelfde straatje, maar net even anders: Tijdens een nieuwe installatie van Thunderbird wordt in de "all-thunderbird.js", waaruit Thunderbird standaard haar instellingen haalt neergezet:
Als het goed is, moet dit geen probleem zijn; nl is een simpele vorm van nl-NL die gebruikt wordt in FF en TB 1.5. In Firefox werken extensies die nl-NL gebruiken goed als general.useragent.locale op nl staat. Ik heb hier nog een keer een bug voor geopend, omdat het in het begin niet goed werkte.
In Thunderbird heb ik het nooit getest, maar het zou eigenlijk hetzelfde moeten gaan. Je moet wel zorgen dat je dit test in de andere versie en dus niet de instelling nl naar je Thunderbird 1.0.6 kopieert.
Gert-Paul schreef:Als het goed is, moet dit geen probleem zijn; nl is een simpele vorm van nl-NL die gebruikt wordt in FF en TB 1.5. In Firefox werken extensies die nl-NL gebruiken goed als general.useragent.locale op nl staat. Ik heb hier nog een keer een bug voor geopend, omdat het in het begin niet goed werkte.
In Thunderbird heb ik het nooit getest, maar het zou eigenlijk hetzelfde moeten gaan. Je moet wel zorgen dat je dit test in de andere versie en dus niet de instelling nl naar je Thunderbird 1.0.6 kopieert.
Fantastisch! Ik heb thunderbird al talloze malen gedownload in de hoop dat ik nu wel de nederlandse versie had. Blijkt het gewoon een goed verstopte instelling te zijn. Bedankt!
Het zou moeten dat die instelling standaard wordt overgenomen door Thunderbird, omdat deze ook ergens in het taalpakket gespecificeerd is. Het gaat alleen op een of andere manier fout.
Voor Thunderbird worden Nederlandstalige versies in de toekomst hetzelfde gebouwd als de Engelstalige en is de kans op fouten dus ook weer kleiner. Alles gaat dan automatisch.