Automatisch opstarten quicktime

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Wouter1974
    unknown unknown

Automatisch opstarten quicktime

Bericht door Wouter1974 »

Hoi allen,

Toen ik versie 1.6 van mozilla suite had en ik klikte op een mp3 bestand in een open dir dan opende hij quicktime in Mozilla en ging hij direct de mp3 afspelen (terwijl het bestand binnenhalend). Nu moet ik hem eerst downloaden voor ik hem kan afspelen, dus niet meer ineens luisteren. Ik zou graag terug die feature hebben, wat moet ik daarvoor doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp,

groet

wouter
ByteWarrior
    unknown unknown

Re: Automatisch opstarten quicktime

Bericht door ByteWarrior »

Wouter1974 schreef:Nu moet ik hem eerst downloaden voor ik hem kan afspelen, dus niet meer ineens luisteren. Ik zou graag terug die feature hebben, wat moet ik daarvoor doen?
Als ik het goed begrijp spelen je geluidsbestanden direct af in de browser, terwijl je ze wilt downloaden.

De oplossing is simpel. Ga op de link (van het geluidsbestand) staan en klik rechts. Kies dan voor 'Save link as'. Nu wordt het bestand gedownload...
wouter1974
    unknown unknown

quicktime

Bericht door wouter1974 »

neen dat wil ik juist niet. Ik kon vroeger de mp3 aanklikken en dan begon hij hem ineens in te laden en tegelijkertijd af te spelen.
Als ik hem dan mooi vond, dan kan ik hem achteraf downloaden (save as)
Maar nu kan ik hem niet meer afspelen zonder te downen... en dat wil ik terug kunnen.
pw1
    unknown unknown

Bericht door pw1 »

Ik weet niet hoe het in e Mozilla Suite is, maar in Firefox kun je via Tools > Options > Downloads onder File Types aangeven wat Firefox met een bepaald bestandstype moet doen (openen in een programma of "save to disk"). Maar volgens mij wordt het bestand dan nog steeds eerst gedownload voordat het wordt geopend in een programma en dat is dus nog niet helemaal wat je zoekt. Maar op datzelfde opties schermpje zit ook een knop "Plugins", dan opent hij een schermpje met plugins die aan een bepaalt bestandstype zijn gekoppeld. Ik denk dat op deze manier eerst Quicktime aan een mp3-bestand was gekoppeld, maar nu dus niet meer. Het zou kunnen dat de plugin via een vinkje weer moet worden ingeschakeld. Of als de plugin niet meer in de lijst staat moet hij opnieuw worden geïnstalleerd door bijvoorbeeld Quicktime opnieuw te installeren.

PS: Het zou kunnen dat de namen van de menuutjes anders zijn in de Suite en bepaalde opties ergens anders zijn verstopt.