FTP snelheid issue
-
FTP snelheid issue
Ik merk dat in Mozilla en Firefox de FTP transfer snelheid op een lokaal intranet dramatisch zijn (w32 platform). Heeft iemand enig idee of dit een bug is oid. Als ik bv een test op een 100MB-LAN doe naar een FTP server met IE dan haal ik een snelle rate van zo'n 11MB/s, met Mozilla browsers komt dit niet boven de +/- 2,5MB/s uit... Ik heb al diverse FTP pakketjes geprobeerd, maar dit lijkt toch echt een issue in de browser(s) te zijn... Iemand hier wel eens wat meer over gehoord?
-
- Beheerder
Re: FTP snelheid issue
Ik neem aan dat je het hier over het downloaden van bestanden hebt. Gebruik je de browser om te downloaden ? Of laat je de downloads afhandelen door een downloadmanager of een FTP-programma ?Alpha1 schreef:Ik heb al diverse FTP pakketjes geprobeerd, maar dit lijkt toch echt een issue in de browser(s) te zijn...
Overigens is mij niets bekend van trage downloads met Mozilla, maar ik download ook niet zo vaak over een LAN-netwerk.
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
Het gaat over downloaden ja. Gewoon via de browser, dus ftp://xxx.xxx link aanklikken en downloaden maar. Maakt trouwens geen verschil of ik met of zonder DL-manager download..
-
- Beheerder
Dat vind ik wel vreemd. Ik zou verwachten dat wanneer de download via de downloadmanager verloopt dit onafhankelijk van de browser verder gaat.Alpha1 schreef:Maakt trouwens geen verschil of ik met of zonder DL-manager download..
Maar je zegt dus eigenlijk dat wanneer de download door Mozilla wordt geinitieerd en vervolgens door de downloadmanager (welk merk ?) wordt afgehandeld dit minder snel gaat dan wanneer dit in IE wordt gestart ?
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn
-
Ja, klopt helemaal... zeer vreemd, maar de ftp download in Moz is gewoon brak als je het mij vraagt..
Het enige wat ik in bugzilla heb gevonden is deze:
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=201738
, maar meer ook niet..
Het enige wat ik in bugzilla heb gevonden is deze:
, maar meer ook niet..
-
Die bug is al vrij oud (laatste verandering van april 2003). Waarschijnlijk is er daarna geen aandacht meer aangeschonken (omdat ze niet door iedereen reproduceerbaar was bijvoorbeeld).Alpha1 schreef:Het enige wat ik in bugzilla heb gevonden is deze:
Heb je dit probleem ook met een nieuw profiel (of in safe mode)?
Mijn ervaring met Firefox/Mozilla is, dat de FTP-verbindingen beter zijn dan met IE. Ik hoor niets dan geklaag van de brakke FTP-ondersteuning van IE op sommige gebieden. Over Firefox niets dan goeds. Maar daar ben jij natuurlijk niet mee geholpen...

-
Het is zeer makkelijk te reproduceren.. En ik heb ook met een clean profiel al getest, maakt niets uit, firefox of de suite, alle twee hetzelfde probleem. Met IE loopt het als een speer (helaas..) .. Maar goed ik val in herhaling.. Het probleem is duidelijk lijkt me.. vreemd alleen dat er niet veel over te vinden is...
-
- Moderator