de inbox leeg, maar bestand intact

Mozilla Suite is de huidige Mozilla met alles erop en eraan, dus inclusief MailNews, Composer, etc. De ontwikkeling van Mozilla Suite wordt op den duur stopgezet en vandaar dat het project SeaMonkey is gestart. Qua mogelijkheden en functies komt het sterk overeen met Mozilla Suite.
Erik Jan
    unknown unknown

de inbox leeg, maar bestand intact

Bericht door Erik Jan »

Plotseling ben ik mijn e-mail kwijt, hoewel het bestand alle e-mail nog heeft. Als ik het inbox-bestand open, zie ik alle ontvangen berichten staan, maar in het e-mailprogramma zelf zie ik alleen het laatst ontvangen bericht.

Ergens heb ik gelezen welke bestandjes corrupt zijn in dit geval, maar ik kan deze draad niet meer vinden, noch hier noch in mozillazine.

Zou iemand het nog eens kunnen vertellen?

Bij voorbaat dank.

Erik Jan.
moZes
    unknown unknown

Re: de inbox leeg, maar bestand intact

Bericht door moZes »

Erik Jan schreef:Ergens heb ik gelezen welke bestandjes corrupt zijn in dit geval, maar ik kan deze draad niet meer vinden, noch hier noch in mozillazine.
Sluit Mozilla af en ga in verkenner weer naar de map waar de mailbestanden staan.
Verwijder het bestand inbox.msf (of beter hernoemen voor de backup) en start Mozilla opnieuw op.

Overigens wil dit niet zeggen dat je de mailtjes die je in het bestand ziet ook weer terugkrijgt, want hier kunnen ook verwijderde emails tussen staan, die pas echt verwijderd worden als je in Mozilla de map inbox gaat inpakken. Pas dan zijn ze echt weg.
Erik Jan
    unknown unknown

Bericht door Erik Jan »

Mijn beste MoZes,

dank je wel voor je snelle antwoord. IK heb in mijn pogingen alle msf bestandjes verwijder in mijn account folder. Maar dit hielp niet. :cry: Pas toen ik ten einde raad Mozilla suite helemaal nieuw geïnstalleerd had, programma schoon en een maagdelijk profiel, en daarin de mail-bestanden teruggezet, kreeg ik mijn e-mail terug. Er moet dus nog ergens een bestandje zijn dat corrupt kan raken.

Erik Jan. :cry:
Vega
    unknown unknown

Bericht door Vega »

Ik heb hetzelfde probleem hier.

Even de geschiedenis: ik heb jarenlang zonder problemen Mozilla gebruikt op mijn oude computer. Op mijn nieuwe computer heb ik Mozilla geïnstalleerd, mijn mails gekopieerd: no problem. 3 dagen later: zelfde probleem als hierboven beschreven. Aangezien ik geen belangrijke mails had binnengekregen, ben ik teruggevallen op mijn mails van die oude computer. 2 dagen later: zelfde probleem. Ik scan op virussen en jaja: ik had een beestje gevonden (restart genaamd). Panda heeft hem gedetecteerd en gedesinfecteerd: al mijn mails waren terug. (Hij was trouwens niet vonden in mijn mail-map, maar in de Windows-map.) Gisteren: zelfde probleem. Ik dacht: intussen weet ik al wat de oorzaak is. Panda vindt niets!! De Housecall (van Trend Micro) er even bijgehaald: hij detecteert ook niets.

Nu zit ik natuurlijk wel met het probleem dat al mijn mails foetsjie zijn, terwijl ik ze niet kan terughalen. Ik ben de wanhoop nabij, want als mijn mails weg zijn ben ik veel kostbare informatie kwijt.

Ik begin nu zo langzamerhand te hopen dat Mozilla niet zo lek is geworden als Outlook Express, want anders ben ik een goed programma kwijt. :-( Ik kan het me niet permiteren altijd al mijn mailtjes te verliezen.

Graag een degelijk tip.
ByteWarrior
    unknown unknown

Bericht door ByteWarrior »

Heb je misschien een filter ingesteld (per ongeluk)?

Bovenaan de lijst met mails, links, staat een dropdownlijstje. Staat daar 'Alles'? Zo niet, open het dan en kies 'alles' uit de lijst.
Nu zit ik natuurlijk wel met het probleem dat al mijn mails foetsjie zijn, terwijl ik ze niet kan terughalen. Ik ben de wanhoop nabij, want als mijn mails weg zijn ben ik veel kostbare informatie kwijt.
Maak zo snel mogelijk een backup met MozBackup. Dan staan je mails veilig.

Aangezien je zoveel virussen hebt, zou je jezelf ook beter eens de vraag stellen of je wel goed omgaat met je pc. Virussen komen niet 'zomaar' je pc binnengewandeld. Meestal moet de gebruiker een bepaalde handeling uitvoeren (een bijlage openen, een bestand downloaden).

Misschien in het vervolg 2x nadenken voor je die Powerpointpresentatie met beertjes opent? ;-)
Vega
    unknown unknown

Bericht door Vega »

ByteWarrior schreef:Heb je misschien een filter ingesteld (per ongeluk)?

Bovenaan de lijst met mails, links, staat een dropdownlijstje. Staat daar 'Alles'? Zo niet, open het dan en kies 'alles' uit de lijst.
Nee, is niet het geval.
ByteWarrior schreef:
Maak zo snel mogelijk een backup met MozBackup. Dan staan je mails veilig.
Is het daar nog niet te laat voor? Maar in ieder geval wel een goede tip. Bedankt!!
ByteWarrior schreef:Aangezien je zoveel virussen hebt, zou je jezelf ook beter eens de vraag stellen of je wel goed omgaat met je pc. Virussen komen niet 'zomaar' je pc binnengewandeld. Meestal moet de gebruiker een bepaalde handeling uitvoeren (een bijlage openen, een bestand downloaden).

Misschien in het vervolg 2x nadenken voor je die Powerpointpresentatie met beertjes opent? ;-)
Ik weet waar het vadaan kwam: van een gedownloade game-editor.

Maar virussen kunnen wel degelijk gewoon je pc komen binnengewandeld. Voorbeelden daarvan zijn Sasser en Blaster. Maar die kwamen wel door beveiligingslekken in Windows.
ByteWarrior
    unknown unknown

Vega schreef:Is het daar nog niet te laat voor? Maar in ieder geval wel een goede tip. Bedankt!!
Het is nooit te laat voor een backup...
Met een beetje geluk zit er gewoon een fout in je profiel. Maak een nieuw profiel aan en plaats de backup van je oude profiel *over* je nieuwe profiel.
Maar virussen kunnen wel degelijk gewoon je pc komen binnengewandeld. Voorbeelden daarvan zijn Sasser en Blaster. Maar die kwamen wel door beveiligingslekken in Windows.
Sorry to say, maar dat zijn wormen en geen virussen... ;-)
Vega
    unknown unknown

Bericht door Vega »

You'll never believe it ...

Ik kom nu vandaag thuis ... en het werkt terug. En ik heb niets gedaan vandaag. Gisterenavond ook niet (enkel gesurfd en Civilzation 3 gespeeld).

Ik ben content dat het terug werkt en kan nu gelukkig back-uppen met een garantie dat het werkt.

Het is in ieder geval een vreemd probleem, waarbij ik met veel vraagtekens achter blijft.
ByteWarrior
    unknown unknown

Vega schreef:Het is in ieder geval een vreemd probleem, waarbij ik met veel vraagtekens achter blijft.
Gebruik je toevallig Windows. Ach ja ... dat zou veel verklaren. Dat besturingssysteem is helemaal niet voorspelbaar. ;-)

Een herstart van Windows lost 50% van de problemen op...
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ByteWarrior schreef:
Vega schreef:Het is in ieder geval een vreemd probleem, waarbij ik met veel vraagtekens achter blijft.
Gebruik je toevallig Windows. Ach ja ... dat zou veel verklaren. Dat besturingssysteem is helemaal niet voorspelbaar. ;-)

Een herstart van Windows lost 50% van de problemen op...
Inderdaad. Maar tijdens het probleem is de computer meerdere keren herstart geweest. :?
ByteWarrior
    unknown unknown

Anonymous schreef:Inderdaad. Maar tijdens het probleem is de computer meerdere keren herstart geweest. :?
Logisch: 1 herstart lost 50% op, na 2x herstarten is het probleem dus van de baan. ;-)

De wegen van Windows zijn ondoorgrondelijk... :D
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ByteWarrior schreef:
Anonymous schreef:Inderdaad. Maar tijdens het probleem is de computer meerdere keren herstart geweest. :?
Logisch: 1 herstart lost 50% op, na 2x herstarten is het probleem dus van de baan. ;-)
:lol:

Wiskunde is nooit mijn beste vak geweest.