aasgier schreef:Helaas komen niet alle persberichten op Mozbrowser.nl. Dat kan natuurlijk ook niet. Wordt veel te veel. Daarom verzamel ik vanaf nu zelf alle persberichten wel. Je kunt ze lezen op:
http://home.wxs.nl/~vulture/
Ze worden dagelijks om +/- 17.00 uur geupdate.
Hebben jullie tips suggesties of heb ik nieuws gemist mail me dan even?
Als je hier ook nog een RSS-feed van kunt aanbieden, dan kunnen we dat meenemen in ons overzicht van
Mozilla-nieuws-feeds. Ook kun je het dan aanbieden op sites als Syndicatie.nl of Syndic8.com, Feedster.net, etc. Kortom, er gaat zo een potentiële wereld voor jouw website open.
Nu zie ik je denken ? RSS ? Ikke ? Hoe dan ?
Ik neem niet aan dat jouw webspace van WXS/Planet veel mogelijkheden biedt voor geavanceerde content-management-systemen zoals MozBrowser ze gebruikt. Maar geen nood. Ook hier komt Mozilla weer van pas. Ditmaal met de
RSSEditor-extensie. Daarmee moet je redelijk eenvoudig een RSS-feed kunnen bijhouden voor je website. Daarin plaats je dan de titels van de artikelen en de links naar een omschrijving (of een directe link naar het bericht).
Wat je ook al zou kunnen aanbieden is puur een RSS-feed met links naar interessante Nederlandse/buitenlandse Mozilla-nieuwsberichten. Dan zoek jij dus voor andere mensen de nieuwtjes op en biedt deze eenvoudig aan. Op SpreadFirefox zijn volgens mij ook mensen bezig om Mozilla-nieuwtjes 'all over the world' bij te houden en via RSS aan te bieden.
Maar dat ligt er helemaal aan wat jouw doel is: wil je een leuke Mozilla-nieuwssite maken en wil je graag wat bezoekers naar die site trekken ? Of wil je vooral dat mensen op de hoogte blijven van wat jij interessant nieuws vindt. Oftewel: wil je er zelf iets aan toevoegen of wil je puur een nieuwsoverzicht geven ?