Mijn pc's werken ook nog goed hoor. Het is te zeggen: mijn Linuxpc'tje draait goed, mijn Windowspc laat wel regelmatig eens een steekje vallen. Het is trouwens niet omdat al je pc's nog werken dat je er geen nieuwe kan kopen hè.
Het voordeel van die Mini Mac is dat het zo superklein is (en geruisloos). Ik denk dat het eigenlijk vooral nuttig is voor mensen die enkel een computer nodig hebben voor internetten, tekstverwerken en chatten.
Als je dat vergelijkt met de zielige vertoning van Bill Gates, die Conan O'Brien nodig had om z'n gezicht te redden omdat alles wat hij demode crashte of het niet deed (Windows media center, XBox spelletje).....
Ja, ik herinner mij die vertoningen van Bill ook. Dat was pas lachen. De MacWorlds daarentegen zijn al een echte marketingstunt geworden. Macwebsites proberen weken op voorhand te voorspellen met wat ze nu weer gaan afkomen. Zeer leuk om te volgen.
Ik ben echter een behoorlijke techneut cq power user en vraag me nog stees af of dat wel matcht daarop.
Als je een echte pro bent (en dan heb ik het al over professioneel Photoshoppen en desktop publishen), dan kan je beter voor de
PowerMac's gaan. De Mini Mac is voor "standaard" werk (voor zover dat bestaat).
Ik zeg niet dat een Mac de beste pc ter wereld is, maar qua design en gebruiksvriendelijkheid, kan geen enkele andere pc-bouwer aan ze tippen. En ik heb nog nooit iemand horen klagen over een Mac...