Anti-Advertentie Topic

"Mozilla is goed, u bent snel weer beter." Maar hoe bereiken we zoveel mogelijk mensen met deze boodschap?
Dit forum is voor het coördineren van de promotie van Mozilla-software.
momfer
    unknown unknown

Bericht door momfer »

Bovendien hebben een aantal bedrijven, waaronder Ilse zich gemeld om de actie te sponsoren
Willen ze niet een banner of button plaatsen op de frontpage? Als ze toch mee willen sponseren.
Ronald-Jan
    unknown unknown

Bericht door Ronald-Jan »

Ja, daar had de man het wel over. Ik heb hem aan de telefoon gehad, hij was volgens mij ook een enthousiaste gebruiker...

Toen hij het over een aantal programmeertermen begon te hebben heb ik hem naar jou doorverwezen, Gert-Paul...
Misschien heeft hij jou al benaderd :wink:
Administrateur Steun Firefox
Gert-Paul
    unknown unknown

Bericht door Gert-Paul »

Ronald-Jan schreef:Toen hij het over een aantal programmeertermen begon te hebben heb ik hem naar jou doorverwezen, Gert-Paul...
Misschien heeft hij jou al benaderd :wink:
Nee, nog niets gezien. Ik zie wel wanneer ik wat krijg.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

De Metro en de spits wordt door jullie sterk onderschat. Of jullie komen nooit in het openbaar vervoer (Zoals 40% van de grote steden) of jullie wonen buiten de grotere steden. In hoeverre is de telegraaf je doelgroep.
Dan inderdaad, halve pagina is even zo effectief als hele pagina.

De kracht van reclame is inderdaad herhaling, jullie willen een maal iets plaatsen.

Het bedrag welk jullie voor ogen hebben is een te hoog gegrepen bedrag. Ja maar in amerika wel hele pagina, ja maar in amerika wel zoveel geld...
Dit is geen amerika!
Ronald-Jan
    unknown unknown

Wij zijn gemiddeld rijker dan Amerikanen :wink:

Nog even over de Spits/Metro:
- De oplage van de Spits/Metro ligt rond de 350.000 en de oplage van de Telegraaf rond de 750.000
- Daarnaast heeft de Telegraaf meer status. Een advertentie in een betaalde krant trekt meer de aandacht van de media dan een advertentie in de Spits/Metro.
- De prijzen van de Telegraaf gaan waarschijnlijk nog omlaag. Ze moeten daar ook om hun imago denken...
Yoast
    unknown unknown

Bericht door Yoast »

De telegraaf, de baggerkrant van riool-nederland.

De NYT had wel wat meer status. Maar goed, als je meer mensen wilt bereiken is het DE krant. Maar of de advertentie ook gelezen zal worden is de vraag. Alle andere kranten zullen er vast wel aandacht aan besteden.

Verder adviseer ik jullie om ook 5 en 10 euro donaties mogelijk te maken. Dat trekt vast meer mensen over de streep.
Tjaard
    unknown unknown

Bericht door Tjaard »

Ikzelf zou liever een akkoordje proberen te fixen met een dagbladuitgever die meerdere kranten doet dan met de telegraaf eigenlijk... maar ja, wie ben ik :roll:

*vindt de telegraaf het predikaat "krant" niet waardig*
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Lode
    unknown unknown

Bericht door Lode »

de telegraaf heeft wel degelijk een imago van het overgroote meeredendeel niet nadenkenden mensen die het lezen. een en al reclame en nergens een stukje waarin écht wordt in gegaan op waar het over gaat.
neem de volkskrant / nrc / ad, dat zijn kranten met veel meer diepgang.

aan de andere kant kan ik me voorstellen dat je niet gaat voor diepgang maar meer voor een groot publiek. dan (zoals ook al eerder gezegd) de metro en de spits bereiken echt een groot publiek en zijn (ivm de telegraaf) enorm goedkoop! zoals bij de metro al zo vaak gezien, je mag zelfs de hele omslag kopen, is toch veel aantrekkelijker? :)

en daarnaast kun je ook denken aan echte diepgang. ik denk dat als je een artikel plaatst (en eventueel een stukje reclame) in de volkskrant / nrc en daarin goed beschrijft wáárom firefox zoveel beter is dan ie... en dan niet alleen de technische voordelen, maar ook dat je het brakke ie aan de kant zet, en daarmee ook webdevelopers een grote hand toesteekt, die zijn goed geholpen als ze geen rekening meer hoeven te houden met zo'n brakke browser.
ik denk dat je dan best wel een publiek kan krijgen en mensen die er écht over nadenken en wellicht alsd bedrijf overstappen op firefox en wellicht ook meedoen met het supporten van mozilla / open source communities.

zo, dat was mijn punt even. leuke actie, alleen denk even goed na over wat je wilt en waarom, en wat je denkt daarmee te bereiken..
Ronald-Jan
    unknown unknown

@ LodeC: Opbouwende kritiek is altijd welkom.

Minimumbedrag?
Ik heb het al een aantal keer gezegd, maar hierbij nog een keer:
Het minimumbedrag wordt gehanteerd om ruimtegebrek op de advertentie te voorkomen. Bij een storting van €15,- of meer komt je naam op de advertentie. Maar elk bedrag is welkom :wink:
Doron
    unknown unknown

Investeren in oud papier?

Bericht door Doron »

Jongens, met verbazing las ik zojuist op geenstijl.nl dat jullie een inzameling houden voor FireFox met als einddoel een advertentie in de Telegraaf te plaatsen. Waarom in hemelsnaam een advertentie voor een BROWSER oftewel een INTERNET product in de "oude" print media???

Een vergelijkbaar bedrag investeren in ONLINE marketing levert een rendement op dat vele en vele malen hoger zal zijn.

Voor hetzelfde bedrag dat je betaald voor een pagina grote advertentie kun je intenet campagne van langer dan een half jaar houden.

P.S

Uiteraard gebruik ik Mozilla

------------------------------------------------------------------------------------

http://telecom.eigenstart.nl

Telecom op een rijtje!
Eris
    unknown unknown

Bericht door Eris »

Waarom in de telegraaf en niet online

Het is een feit dat online markting weinig effect heeft. Banners worden vaak geneergeerd en tekst links vallen vaak niet op.

Daarnaast is de markting met het opzetten van een zo'n groot project ook wat. Het nieuws verspreid zich als een lopend vuur over het internet en verschillende websites. Dit heeft ook een werking. hee kijk Firefox laat ik er eens naar kijken... enz....
Steun Firefox en <a href='http://www.steunfirefox.nl'>Doneer</a> ONLINE!!!!!!!!!
Lode
    unknown unknown

Bericht door Lode »

Ronald-Jan schreef:@ LodeC: Opbouwende kritiek is altijd welkom.
ik hoop dat je dat niet sarcastisch bedoeld? :)

verder weet ik niet of online marketing zo slecht is, als je dit geld (€ 55.000) kan investeren in online marketing kan je echt belachelijk veel meer bereiken dan een eenmalige advertentie in een nederlands roddelblad.
alleen, mij lijkt het wle veel lastiger, online marketing, een grote organisatie gaat daar achter schuil.. kun je beter aan spredfirefox over laten?

maar goed, nog iets wat ik vergeten was:
de telegraaf mag dan misschien een grote (/ de grootste) krant van nederland zijn, dan betekend niet dat het een goed publiek is of veel effect heeft..
ik denk (zoals al vaker gezegd) dat de metro en de spits veel beter publiek opleveren, publiek wat er ook echt wat mee doet...
Koraalduivel
    unknown unknown

Bericht door Koraalduivel »

Ronald-Jan schreef:@ LodeC: Opbouwende kritiek is altijd welkom.

Minimumbedrag?
Ik heb het al een aantal keer gezegd, maar hierbij nog een keer:
Het minimumbedrag wordt gehanteerd om ruimtegebrek op de advertentie te voorkomen. Bij een storting van €15,- of meer komt je naam op de advertentie. Maar elk bedrag is welkom :wink:
Hmm, dit lijkt mij geen goed idee. Dan krijg je zoiets als in Duitsland: http://www.persberichten.com/firefox/do ... nzeige.pdf.
Een hoop namen maar je bent nog geen stap verder. Ik was meer onder de indruk van de andere advertentie die verschenen is in de New York times.

En ik moet ook met de anderen instemmen dat je met de metro/spits veel meer publiek bereikt. Een metro/spits wordt namelijk veel vaker op een dag gelezen. Ook lees je sneller de gehele krant waardoor de kans dat iemand de advertentie ziet groter is, dit vooral omdat de krant veel dunner is. De spits is ook van de telegraaf, dus als je bij de telegraaf korting kan krijgen lijkt mij dit ook mogelijk bij de spits.

Trouwens, omdit nu een anti-advertentie topic te noemen, ik heb kritiek, dan ben ik er nog niet tegen.
peterv
    unknown unknown

Doel

Bericht door peterv »

Ronald-Jan schreef:Het sterke aan de advertentiecampagne in de VS is niet de advertentie in de NYT zelf. Het gaat om de aandacht die de media geeft aan Firefox. Kijk maar eens op Nu.nl, pcmweb.nl etc en je ziet dat we nu al aandacht krijgen...
Het doel van de advertentie in de NYT was in de eerste plaats geld inzamelen. Dat was de basisvoorwaarde die de Mozilla Foundation oplegde: de inzamelactie moest (veel) meer opbrengen dan de kosten voor de advertentie. Dezelfde voorwaarde werd (door Mozilla Europe) opgelegd aan de initiatiefnemers in Duitsland. Gezien het vrij beperkte succes van de actie in Duitsland (Mozilla en Firefox hebben er een vrij hoog marktaandeel) zijn we niet zo enthousiast om dezelfde actie in andere landen over te doen.

Het probleem is onder andere: wat als het doel niet gehaald wordt? De goede aandacht die je nu krijgt in de media wordt dan teniet gedaan door de negatieve connotatie van de "mislukking".
Ronald-Jan
    unknown unknown

Dat geld komt er echt wel. Van de Telegraaf krijgen we e-mailadressen van bedrijven die ons waarschijnlijk wel willen steunen.

En anders wijken we uit naar een kleinere krant/tijdschrift of storten het bedrag op de rekening van Mozilla...