nirwana schreef:5 - 9 bezoekers per dag is niet bepaald veel. Komen deze via zoekmachines op jouw website terecht of is het via een bladwijzer (of het adres direct zelf ingetikt) ?
Blijkbaar hebben deze personen nog weinig zin om met elkaar te discussieren over de onderwerpen op de website.
Mogelijk kun je onderaan de artikelen ook een linkje plaatsen naar een forum-onderwerp die daarbij hoort.
Zo heb je een
artikel over gratis hosting en daarin kun je dan doorverwijzen naar het
forum over gratis hosting.
Iets anders wat kan helpen is om op de pagina's van jouw website een overzicht van de laatste forum-berichten te plaatsen.
Iets anders wat je kunt overwegen is dat mensen zich niet eerst hoeven te registreren voordat zij een bericht plaatsen.
Daarmee verlaag je uiteraard de drempel om iets toe te voegen. Wel zul je er dan voor moeten zorgen dat je forum-spam voorkomt, want anders schiet je er nog niets mee op.
De meeste tips zijn er dus op gericht om forum en website meer met elkaar te integreren. Overigens is dat wel het lastigste: om een goed lopend forum te krijgen. Er zijn namelijk diverse plaatsen op het Internet waar men met elkaar van gedachten kunt wisselen, dus wat is de reden dat men dat bij jou op het forum zou moeten doen.
Daarnaast zul je toch ook op zoek moeten naar meer bezoekers, want met maximaal 10 bezoekers per dag zie ik niet direct een actief forum ontstaan.
Wel een erg kort antwoord van mij zelf, voor zo'n uitgebreid bericht. Om te beginnen bedankt voor de tips!!
Aan de hand van jouw tips, ben ik het volgende van plan:
- Onderaan elk artikel, een link naar het forum plaatsen met de tekst: 'Snap je het nog niet helemaal. Ik (Admin) help je graag verder op het forum.'
- Het forum uniek maken, want een forum waar je vragen kan stellen over het bouwen van een website, bestaan er al genoeg. Het onderwerp: 'Bloggen' heb ik al op het forum gezet, hierdoor heb ik waarschijnlijk bijna alle 20 geregistreerde gebruikers te danken. Want de vragen die ze stellen gaat altijd over bloggen.
- Het forum wil ik uniek maken door een blogdienst toe te voegen aan de website. Het is natuurlijk wel een leuke naam voor je blog:
www.myblogsite.nl/jouwnaam.
- Daarnaast wil ik nog voor het eind van de zomer (en dat gaat wel lukken) nog twee goede artikelen toevoegen. 'Website vs Blog' (waarom kiezen voor een website of juist voor een blog).
Daarnaast wil ik een 'Intro' artikel maken, voor het maken van een website. Zodat je snel van start kan gaan zonder dat je alle artikelen hoeft door te lezen. Zo wil ik alle informatie die je nodig hebt om gemakkelijk een website te maken, in één artikel zetten.
- Ook zullen er nog meer instructie filmpjes komen, hiermee promoot je gelijk het forum ook! Er staan er een aantal online:
http://forum.myblogsite.nl/phpBB3/viewforum.php?f=95
- Om te zorgen, dat het forum niet alleen gebruikt wordt voor support, ga ik ook spelletjes organiseren, simpele dingen als: 'Galgje en Draai het woord om'.
Volgens mij moet het op deze manier lukken, om te zorgen dat de website nog meer bezoekers trekt, en te zorgen dat het forum actief wordt.
Maar op deze manier moet dat wel lukken!
Joep